Gnome3

Re: Gnome3

Indlægaf mjjzf » søn 14. aug 2011 18:03

Jeg kunne godt lide Opensuse med Gnome, og jeg har endnu ikke prøvet G3.
Jeg står i øjeblikket for at skulle anskaffe en ny computer - jeg har ladet mig fortælle, at denne her er overordentligt modtagelig for Linux - og når jeg får en lidt højere opløsning og en lidt mere potent maskine, er det tænkeligt, at jeg vil forsøge mig med KDE for en tid. KDE fylder rigtigt meget på min nuværende 1024x768-skærm, og det vil nok være lidt mere hensigtsmæssigt på 1440x900. Det vil jo så formentligt være Opensuse og Pardus, der kommer igennem for en tid - og så laver jeg naturligvis en Slackware-installation, for det er jo nu det, jeg kan arbejde med.
Brugeravatar
mjjzf
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Valby, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Meget øvet

Indlægaf Uffe » søn 14. aug 2011 19:02

Hej Morten - lad høre hvordan den arter sig, hvis du får den :smile: Jeg har (HAVDE, den er lånt ud til en at ungerne som bruger den i.f.m. studiet, og er spændt på om den nogen sinde kommer hjem igen :whistle: ) en HP mini, den kørte fint dualboot med XP og UE 2.3 tror jeg det var. Skærmen er dog lidt lille på sådan en, men den var fin at ha' med på arbejde - jeg orker ikke at slæbe den 15,6" Asus Pro 5JIJ med til daglig som jeg har nu. Den kører dualboot med win7pro og Zorin 5 og der er ingen tvivl om hvad for et system der er hurtigst og mest behageligt :wink: Der er dog én hage ved den: Tuchpad'et er på en måde for følsomt, tit virker det som et "klik" bare man løfter fingeren, der tror jeg nok at HP's er betydeligt bedre, både hvad angår tuchpad, kabinet og skærm.

:cheers:
Mvh.
Uffe

Ubuntu minimal m/ Mate desktop 64bit
Asrock N68-GE3 UCC - AMD X4 640 - 4 Gb Kingston ram
OCZ Vertex 4 SSD 60 Gb + 500 Gb WD sATA HD

Ultimate Edition 2.9 64bit
Asrock 2core 1333-2.66G - 2 Gb Kingston ram
750 Gb Samsung WD sATA HD
Plextor DVD-RW - Asus 24" fladskærm

Omega T107, 7" Kina Android tablet
Brugeravatar
Uffe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Hornslet, Syddjurs
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Indlægaf mjjzf » søn 14. aug 2011 20:53

Min kone har en af de sølvfarvede HP Mini'er som sin primære computer, efter at hun i lang tid har brugt sin gigantiske 17" arbejdscomputer. Det er en fin lille maskine - det er godt nok en lille maskine, men det er til gengæld et rigtigt godt tastatur. Jeg har ladet mig fortælle, at den HP-maskine, som jeg har et godt øje til, er en god robust erhvervscomputer, og det er jo sådan, mine behov er, snarere end de store effekter. Derudover har jeg overvejet en 12" Thinkpad X60, men de bliver mig jo en anelse små. Prisen var fin, men så skulle jeg havde lidt ekstra RAM i, og så kravler det alligevel deropad... skulle jeg udvide batteriet, var det yderligere 500 spir. Så jeg tror, at jeg holder mig til nævnte HP-maskine. Det er nu også rart at have en DVD-brænder, selv hvis man ikke bruger den så tit. I hvert fald er det rart at kunne rippe sine DVDer! Med mine små børn er det lidt bedre at kunne gemme DVDerne væk og så stikke en USB-pind ind i fjernsynet i stedet.
Brugeravatar
mjjzf
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Valby, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Meget øvet

Foregående

Tilbage til Nye versioner af programmer.