Easy Peasy

Easy Peasy

Indlægaf kaare » fre 29. jan 2010 19:12

Jeg har lige installeret easy peasy paa min asus eee.

Hvad
Easy Peasy er en ubuntu udgave som er blevet moddet saa den fungere specielt for notebooks, som asus eee. Foer i tiden blev den kaldt ubuntu eee, men er nu blevet omdoebt til easy peasy - hvorfor, ved jeg ikke ?
Maaden den er moddet paa, er ved at userinterfacet er blevet lavet saaledes det passer bedre til en mindre skaerm og man derved ikke har sit saedvanlige desktop. Man benytter ikke menuer, altsaa lige som start menuen i windows, men i stedet er det hele opdelt som ikoner i forskellige let tilgaengelige genveje.
easy.jpg

Indtryk
Jeg har brugt easy peasy i ca. en uge nu og har ikke haft nogen problemer med nogen ting overhovedet. Eller dvs. at jeg har en smule problemer med at Asus eee benytter sig af intels meget langsomme ATOM processor. Ubuntu kraever mere og mere for hver gang der kommer en ny dist og det virker nogen gange som om at easy peasy har behov for lidt mere end min eee kan tilbyde og derfor faar jeg nogen gange den dejlige ¨graa¨ vente skaerm, hvilket godt kan irritere mig temmelig meget. Dette er som saadan ikke easy peasy´s skyld, men hvis jeg skulle have lavet installationen ville jeg have lavet en installations process med et menupunkt mere. Her skulle det vaere muligt at vaelge hvilken model af EEE notebooken man havde, saaledes at hvis man havde en af de lidt billigere modeller (som min) skulle man kunne vaelge den frem for en bedre model. Dette skulle saa resultere i at man fik en mere grafisk skrabet model som ikke kraevede naer saa meget.
Det positive ved at installere easy peasy paa eee´en er at ALT virker out of the box, hvilket er en fornoejelse.
Alt i alt en udemaerket dist., hvis jeg skal sige det.
----
Kåre Sørensen
kaare
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Århus C
Brugererfaring med Linux:: Meget øvet

Tilbage til Diverse distributioner