AV puppy (slacko) på dansk (mestendels...)

Re: AV puppy (slacko) på dansk (mestendels...)

Indlægaf Måns » tirs 21. feb 2012 02:26

Hej igen
Måns skrev:VirtualBox kunne jeg ikke finde der - til gengæld har Shinobar sagt at man skal "nedgradere" til VirtualBox 4.1.4 for at kunne køre den i Slacko - og lagt et link ud et sted ... Jeg prøver lige at finde det...

Check VirtualBox for many Puppies
:red-cheers: :red-cheers:
Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Havbro, Aars, Himmerland, Nordjylland, Jylland, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Indlægaf Måns » tirs 21. feb 2012 02:33

Der er en som hedder virtualbox-4.1.4-2-slacko.sfs
Den vil jeg lige prøve...

Den virker fint :thumbup: :thumbup:
Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » tirs 21. feb 2012 12:06

Hej
Hvordan undgår i, at jeres savefil hurtigt bliver mindre og mindre, når puppy bruges, selv uden at installere noget nyt eller ændre noget? Slacko er specielt hurtig til det!

Måns, du huskede mig på den cloud.pet, der ligger i Slickpet. Noget jeg savner i Slickpet er oplysninger om, hvad det er, man downloader og, hvor meget det fylder, dels i download og dels installeret. Med en hastigt svindende savefil og min sidste installation af en lille bitte pet, der overskrev en god del af mine egne ændringer, er jeg blevet temmelig forsigtig.

Hvilken Seamonkey version er den nyeste til Puppy Slacko?

Uanset update af ppm synes jeg ikke, at der er meget at finde der.

Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Odense, Fyn
Brugererfaring med Linux:: Lidt øvet

Indlægaf Måns » tirs 21. feb 2012 12:13

Hej Birthe
Birthe skrev:Hvordan undgår i, at jeres savefil hurtigt bliver mindre og mindre, når puppy bruges, selv uden at installere noget nyt eller ændre noget? Slacko er specielt hurtig til det!

Check /tmp - måske lagres der nogle unødvendige filer der af programmer, der ikke får afsluttet deres jobs ordenligt??
Birthe skrev:Noget jeg savner i Slickpet er oplysninger om, hvad det er, man downloader og, hvor meget det fylder, dels i download og dels installeret. Med en hastigt svindende savefil og min sidste installation af en lille bitte pet, der overskrev en god del af mine egne ændringer, er jeg blevet temmelig forsigtig.

Hvad blev overskrevet?? - Hvilken pet?? (Den vil jeg da gerne undgå...)
Birthe skrev:Hvilken Seamonkey version er den nyeste til Puppy Slacko?

Min er 2.5 ...
Birthe skrev:Uanset update af ppm synes jeg ikke, at der er meget at finde der.

Prøv at slå nogle flere arkiver til - og genstart pakkehåndteringen..
Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » tirs 21. feb 2012 12:39

Hej Måns
Måns skrev:Prøv at slå nogle flere arkiver til - og genstart pakkehåndteringen..

Er prøvet - sendrængtig hentning af data op til flere gange, Ændring af HVOR der hentes fra.
Det en af de ting, som er irriterende ved puppy. Installation af programmer er altid lig med googling og gennemlæsning af alenlange tråde på Murga-totalt-uoverskueligt forum for at finde en given pet eller sfs. Temmelig ofte for blot at finde den omtalt med beskrivelse af, hvor godt den virker men uden link eller et dødt link.
Måns skrev:Check /tmp - måske lagres der nogle unødvendige filer der af programmer, der ikke får afsluttet deres jobs ordenligt??

Uh, jeg har kigget, men det kan jeg ikke afgøre.
Måns skrev:Hvad blev overskrevet?? - Hvilken pet?? (Den vil jeg da gerne undgå...)

Lupufy4. Appstarter. Resten af den er vist god nok. Jeg har læst om de lupufy pets gentagne gange, men det står mig fortsat ikke klart, hvad de indeholder hver især, det er ikke det samme, og hvad vi derfor med fordel kan vælge. Der er nogle fordele ved dem, måske skal de bare installeres først, før man begynder på noget andet.

Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » tirs 21. feb 2012 12:43

Hej Måns
Jeg vil tilstå, at jeg efterhånden bliver mere og mere forvirret med hensyn til, hvad der ligger hvor i Puppy. :oops: :oops: :oops: Findes der noget steds en oversigt over det? Når vi så læser, at en placering er ændret i forhold til, hvad et ældre eller nyere program venter, eller woof2 ændrer noget mht de kommende puppies, så ville den information lettere glide ind på plads i forståelsen.

Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Måns » tirs 21. feb 2012 21:17

Hej Birthe
Birthe skrev:Jeg vil tilstå, at jeg efterhånden bliver mere og mere forvirret med hensyn til, hvad der ligger hvor i Puppy. :oops: :oops: :oops: Findes der noget steds en oversigt over det?

http://puppylinux.org/wikka/DirectoryStructure
http://puppylinux.org/wikka/RootFs

Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Måns » tirs 21. feb 2012 21:20

Noget der VIRKELIG kan virke forvirrende er placering af ikoner...
Det virker fuldstændig "RANDOM" - nogle gange ligger et programs ikoner i samme mappe som programmet - andre gange er de placeret i /usr/share/pixmaps - så er der dem der ligger i /usr/share/midiicons - og dem der er i /usr/share/miniicons - og dem der er i /root/.icons - og MINDST et par steder mere .... Meget, meget forvirrende :oops: :oops: :thumbdown: :thumbdown:
Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Måns » tirs 21. feb 2012 21:25

På den anden side så vidner forvirringen i Puppy også om en stor RUMMELIGHED, når der på trods af distroens fantastisk LILLE størrelse alligevel er plads til SÅ meget rod :whistle: :whistle:
:lol: :lol: :lol: :lol:
Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf haines » ons 22. feb 2012 00:42

Hej Birthe...

Du skriver:
Hej
Hvordan undgår i, at jeres savefil hurtigt bliver mindre og mindre, når puppy bruges, selv uden at installere noget nyt eller ændre noget? Slacko er specielt hurtig til det!

Det har du meget ret i, den vokser uden (for mig) påviselig grund...

Nu bruger jeg 5.28, men det samme gør sig gældende i den. Den partition jeg har, 4 gb, er nu ved at være fyldt op med savefil, så Puppy må anvende andre parametre end f.eks. Linux Mint 10 LXDE, som selv med opdateringer osv, ikke vokser nævneværdigt, med mindre nye programmer lægges ind...

haines
Satori - (japansk): Et pludseligt glimt af klarsyn
Mint 10 LXDE, Mint 8 og 9 Gnome, frugalinstalleret Puppy 431, Wary 5, Puppy Lucid 5.2.5 og 8, Slack-Pup 5.3.
Intel Celeron Pentium4 2.4 GHz Memory 1,5 GB
120 GB ATA HD
haines
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Helsingør
Brugererfaring med Linux:: Helt uøvet

ForegåendeNæste

Tilbage til Linux distributioner du kan "ta' med dig".