AV Linux på dansk

Re: AV Linux på dansk

Indlægaf Birthe » ons 15. feb 2012 04:49

Hej Måns
Desværre jeg har kun det link, jeg har sendt før http://puppylinux.info/topic/openshot-14. Jeg har ved andre søgninger, set ham nævne det et par gange i andre tråde, hvor det ikke var DET, der var emnet for tråden.

Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Odense, Fyn
Brugererfaring med Linux:: Lidt øvet

Indlægaf Måns » ons 15. feb 2012 12:14

Fortsættelse
Måns skrev:Jeg må have testet den fra en cd... - måske virker den fint derfra?? :whistle: :whistle: :scratch: :scratch: :shock: :crossfingers: :crossfingers: :crossfingers: :crossfingers:

Den sidste remaster (på 580MB) kan godt finde ud af at gemme en savefil fra usb-boot... Måske *VAR* det forvirring over ALT for mange forskellige savefiler på samme disk?? - eller også var det en ny Grub4dos menu.lst fil, der klarede ærterne??

Jeg har spurgt Lobster om han har en blenderpakke, der virker med OpenShot - så jeg venter lidt og ser om han kan hjælpe mig med at få det sidste på plads...
:red-cheers: :red-cheers:
Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Havbro, Aars, Himmerland, Nordjylland, Jylland, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Øvet

AV Linux 5.3 på dansk

Indlægaf Måns » tirs 20. mar 2012 17:57

Hej

Her er et link til en remaster jeg har lavet af AV Linux 5.3 hvor så meget som muligt er på dansk...
Det er ikke fordi jeg er kommet længere med oversættelserne end tidligere (med AVLinux 5.2)... - blot for at spare andre for meget arbejde.

Lige nu bruger min nye musiklærerkollega systemet fra en "svag" Thinkpad R52 med 512MB RAM - både som tynd klient til sin virtuelle jobpc - og som synthesizer via Yoshimi - den nye ZynAddSub og Qmidi + VMPK...
Desværre kan jeg ikke lige få Qmidis afspilning af en downloadet standard GS lydfont til at stemme perfekt - så Yoshimi klarer ærterne indtil videre :clap: :clap: :clap:

En af mine elever har lånt en usb-version og booter glad op i systemet for at komme på nettet - Hendes windows er så inficeret at netværksforbindelse er umulig... (og jeg er træt af at bruge mere tid på Vista...)

I min remaster er der lidt flere programmer end i originalen - f.eks. TuxGuitar, Jokosher Chrome m.fl...
+ den førnævnte GS lydfont... Det giver en samlet størrelse på ca 2.3GB (uden at fjerne demoer...)

En af mine kolleger planlægger at arbejde med videoredigering - og han er klar til at teste firefire og usb overførsel af video til hhv. OpenShot og KdenLive...

Hvis man installerer Dvd-rip - kan man lynhurtigt kopiere dvd-film - hvis man åbner en rippet film i Handbrake kan man (igen ganske hurtigt) konvertere til de mest brugte/moderne filformater....

Det er nødvendigt med vore joblaptops - for de er for *svage* til at afspille dvd-videoer fra drev... i hvert tilfælde når det skal projiceres op på storskærm...

Vores konsulent vil have mig til at installere AV-Linux på 5 dual core 2GB laptops for en anden efterskole han også er konsulent for...
Ud fra hvordan det kører på vore *små* og gamle laptops - gætter jeg på at de vil få nogle voldsomt effektive multimediemaskiner ud af det :crossfingers: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Han kunne også tænke sig at jeg laver kursus i brug af de forskellige programmer - men faktum er at jeg ikke når ret meget andet end lige det jeg selv har brug for at kunne - > og det er IKKE nok til at kunne besvare hvordan denne og hin funktion fra Adobe Premiere kan findes i KdenLive??? - Det har jeg hverken tid eller lyst til at sætte mig ind i - men almindelig brug af systemet - opsætning af Jack (og evt. virtuelle mididrivere) til brug med diverse instrumenter/programmer eller brug af Ardour, Audacity, MuseScore, RoseGarden, Hydrogen, Yoshimi og forskellige andre musikprogrammer - bør jeg kunne klare....

Download (højreklik gem linkmål som)
MD5: 1731fa9cbc6fb85d9b33121a2d7ed5aa navn: avlinux5.0.3-tube-lxde-i386-da.iso ca. 2.3GB

Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Re: AV Linux 5.3 på dansk

Indlægaf Måns » tors 22. mar 2012 16:46

Måns skrev:Hvis man installerer Dvd-rip - kan man lynhurtigt kopiere dvd-film - hvis man åbner en rippet film i Handbrake kan man (igen ganske hurtigt) konvertere til de mest brugte/moderne filformater....
Jeg skal lige nævne (før en anden gør det) at man ikke behøver at installere Dvd-rip for at kunne rippe Dvd-film - Handbrake kan sagtens klare hele processen selv... - og mht. dvdafspilning uden drev - så kan man jo nøjes med at mounte en iso ... - Dvs nøjes med at tage en kopi af dvd'en - og afspille den fra hdd... - Det er bare sjovt at se en film der er ca 10 gange mindre end originalen - uden at kunne se forskel på kvaliteten :cool: :clap: :clap:

Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf mjjzf » tors 22. mar 2012 23:20

Har I prøvet Ogmrip?
Jeg har rippet med den, og det gav ret god kvalitet i forhold til størrelsen. Begrænsede ressourcekrav og deps.
Brugeravatar
mjjzf
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Valby, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Meget øvet

Indlægaf Måns » tirs 24. apr 2012 12:37

Hej Morten
mjjzf skrev:Har I prøvet Ogmrip?
Jeg har rippet med den, og det gav ret god kvalitet i forhold til størrelsen. Begrænsede ressourcekrav og deps.

Nu har jeg prøvet den - det tager jo tid med sådan noget rip og konvertering ....
Når man ripper med danske undertekster får man é for å og ind imellem ae eller m for æ og ø giver forskellige resultater.... Ikke så godt :thumbdown: :thumbdown:

I mit første forsøg på at rippe - stoppede processen ved 93% færdig.... noget frustrerende, når man har ventet 4-5 timer på et resultat... Måske skyldtes det jeg havde valgt et format, der manglede kodeks, aner det ikke, men det burde måske have været registreret i starten af processen og ikke helt til slut?!

Handbrake laver tilsyneladende undertekster på en anden måde - under alle omstændigheder har jeg ikke oplevet at den går i stå hen ad vejen, og æ,ø og å bliver renderet som de skal.. i hvert tilfælde på AV-Linux 5.0.3 (Debian Squeeze + backports)...
Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Re: AV Linux 6 (The Now) på dansk

Indlægaf Måns » tors 30. aug 2012 14:56

Hej Linux-hajer :cool: :grin:

Så har jeg uploadet AV-linux v. 6 (the Now) i en remaster, jeg har oversat til dansk (så vidt muligt).
Jeg har også opdateret libre office til Version 3.6.1.2 (Build ID: e29a214)- dansk hjælp mm. inkluderet..

(md5: c542147f975d828bf45590a09b0cd88b avlinux6.0-lxde-i386-da.iso)

Der er mange, mange forbedringer til lxde desktoppen - også flere end jeg har tid til at opremse her > gå i stedet til av.linux' hovedside og se annonceringen og Glen MacArthur's videoer :thumbup: :thumbup:

Han siger at der ikke kommer flere versioner af AV-linux, men det er heller ikke nødvendigt med opdateringer foreløbig - AV-linux er LAAANGT foran alle andre distributioner når det gælder multimediabehandling...

Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

AV Linux 6.01

Indlægaf Måns » lør 8. jun 2013 00:52

OPDATERING!!

Så kom der alligevel en AV linux version mere v6.0.1: http://www.bandshed.net/AVLinux.html
Se video af Glen MacArthur In Session With AV Linux 6.0.1

AV-601-Desktop.png

Ardour3-Session.png

Kdenlive.png

Jeg har lavet en dansk remaster - med Libre Office og Iceweasel på Dansk..

Grunden til jeg laver danske remasters af AV-Linux er, at systemet er beregnet til og kører rigtigt godt live fra en usb. Derfor er det en fordel, at livesystemet er oversat, er sat til at anvende dansk tastatur og i det hele taget kan tages i anvendelse uden, det er nødvendigt at installere noget eller ændre indstillinger.

Den kan hentes her: http://xn--mns-ula.dk/VideoStudio/avlin ... 386-da.iso
md5sum: 961956970115439ccd7ee8ecce750da7
:red-cheers: :red-cheers: :red-cheers:
Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Måns » tirs 18. jun 2013 00:49

Hejsa Linuxvenner

Jeg har skrevet et indlæg på linux.dk om AV Linux:
https://www.linux.dk/2013/06/16/av-linu ... for-linux/
Kort link: https://www.linux.dk/?p=796065
- og lavet en demovideo i/på AV-Linux (Den handler dog mest om hvordan man kan lave sig et billigt whiteboard vha. en wii remote):
http://youtu.be/WXvzmdE91CA

PS: Videoen er naturligvis redigeret i KdenLive i AV Linux, kørende live fra en usb :grin: :grin:

:red-cheers: :red-cheers: :red-cheers:
Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » ons 19. jun 2013 13:49

Hej Måns
Måns skrev:- og lavet en demovideo i/på AV-Linux (Den handler dog mest om hvordan man kan lave sig et billigt whiteboard vha. en wii remote):
http://youtu.be/WXvzmdE91CA

Utrolig inspirerende video! Fantastisk hvad du kan få ud af forholdsvis enkle midler. Det må være brugeligt for mange. :clap:
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Odense, Fyn
Brugererfaring med Linux:: Lidt øvet

ForegåendeNæste

Tilbage til Linux distributioner du kan "ta' med dig".