Epson WorkForce WF-7620DTWF installation

Epson WorkForce WF-7620DTWF installation

Indlægaf Uffe » tirs 4. okt 2016 21:48

Jeg har været nød til at investere i ny printer og en Epson WorkForce WF-7620DTWF så ud som et godt bud - både prismæssigt og med hensyn til at det plejer at være nemt at installere dem ved at hente drivere fra Epsons side. (Det er forøvrigt en voksen printer - på størrelse med et gammelt 24" fjernsyn og mindst lige så tung - men når nu man har brug for også at kunne skrive ud i A3 :wink: )

Det viste sig ikke helt at holde stik den her gang, beskeden der dukker op når jeg søger linux-driver på deres side er: No driver for your operating system ! :eek: :cry: - var det lige ca. 1.650 kr fejlinvesteret :?:

OK, noget søgen rundt og sørme om ikke de findes alligevel :grin: I en forum-tråd et sted fandt jeg et link til http://archive.ualinux.com/ubuntu/main/all/epson/ og efter download af følgende pakker (mit system er 64 bit - husk at vælge dem der passer til dit system):

epson-inkjet-printer-escpr_1.6.5-1lsb3.2_amd64.deb
epson-printer-utility_1.0.0-1lsb3.2up_amd64.deb
iscan-data_1.36.0-1_all.deb
iscan_2.30.1-1~usb0.1.ltdl7_amd64.deb

installeres de nemt med GDebi Pakkeinstallationsprogram, Ubuntu softwarecenter eller via terminalen. De skal installeres i den rækkefølge de er listet, for ellers er der uopfyldte afhængigheder. Jeg genstartede maskinen bagefter for at være sikker på at scanneren osv. blev fundet og det hele virker helt fint. :thumbup:

Det er dog for ringe at filerne ikke kan hentes fra Epson - eller at de i det mindste linker til dem :thumbdown:
Mvh.
Uffe

Ubuntu minimal m/ Mate desktop 64bit
Asrock N68-GE3 UCC - AMD X4 640 - 4 Gb Kingston ram
OCZ Vertex 4 SSD 60 Gb + 500 Gb WD sATA HD

Ultimate Edition 2.9 64bit
Asrock 2core 1333-2.66G - 2 Gb Kingston ram
750 Gb Samsung WD sATA HD
Plextor DVD-RW - Asus 24" fladskærm

Omega T107, 7" Kina Android tablet
Brugeravatar
Uffe