Tablet som arbejdsværktøj

Redaktører: haines, Måns, Birthe

Re: Tablet som arbejdsværktøj

Indlægaf Måns » søn 24. mar 2013 16:18

Hej Morten
mjjzf skrev:Jeg bemærkede, at der var en del af de billige modeller, der ikke var så kraftige - men de havde alligevel lagt Android 4 på dem.

Ifølge specifikationerne på min Htc Wildfire S
så kan den kun opgraderes fra Android OS, v2.3 (Gingerbread),til v2.3.5 (Gingerbread).
Sønnike har rootet den og installeret (flashet en rom) v4.1 (Jellybean) - Denne version kaldes Paranoid Android.
Findes også som projekt på GitHub:
https://github.com/paranoidandroid
(Jelly Bean er iøvrigt også den jeg har på tabletten.)

For at være helt ærlig så kører min telefon både hurtigere - med bedre/mere flydende animationer og navigeres bedre end den gjorde før - også efter jeg har installeret alle mulige apps på den... :clap: :clap: :thumbup: :thumbup:
Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Havbro, Aars, Himmerland, Nordjylland, Jylland, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Indlægaf Birthe » søn 24. mar 2013 16:36

Hej Måns
Det ser rigtig godt ud. Det er jo heller ikke tilfældigt, at dine omtalte eksempler var først Nexus og nu HTC!
Jeg synes dette er en fin beskrivelse af, hvad der sker og hvordan på flere forskellige modeller af populære telefoner.
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Odense, Fyn
Brugererfaring med Linux:: Lidt øvet

Indlægaf haines » søn 24. mar 2013 16:39

Hej Måns..

Om konstruktionen: På tabletten, det bløde velcrotape i firkanter på 3 x 3 cm. De er placeret kvadratisk, så man også kan sætte tabletten på højkant, hvad der nogen gange er nødvendigt til bl.a.spil..

Velcroen giver i kraft af sin tykkelse afstand til underlaget, så lyden kommer rimelig godt ud. Jeg synes ikke den er særlig god i forvejen, men den kan da høres..
Kameraet sidder i toppen i midten, og tabletten kan sagtens klistres på, så kameraet har frit udsyn over kanten af mappen.

Velcroen der sidder på mappen er den 3 cm brede burredel som jeg har klippet igennem på midten. Årsagen hertil er, at den blå mappes overflade ikke er klistret fast på det pap der er inden i mappen, og da burrebåndet virkelig sidder godt sammen, bliver man nødt til at forhindre for stort træk når man trækker tabletten af..

Forneden på mappen, i midten, sidder der på både for- og bagside, en 3 x 6 cm bred strimmel med burre. Imellem de to, er det et 2 cm velcrobånd, den bløde del, UDEN KLISTER, der bruges som afstandsstykke.

Det bruges til at indstille den rette synsvinkel, forhindre at mappen glider fra hinanden, og bruges også når man klapper mappen sammen, til at "låse" for- og bagside, og på den måde forhindres det at tabletten falder ud. Det vil være det smarteste at placere tabletten med glaspladen NEDAD, hvis den skulle finde på at banke på låget, evt. sætte et par strimler blød velcro på lågdelen, hvis man skal arbejde med den i emballagen...

Jeg har klistret den hvide skumemballagedel fast med almindelig hvid snedkerlim..

Håber, det har forklaret nærmere....

haines
Satori - (japansk): Et pludseligt glimt af klarsyn
Mint 10 LXDE, Mint 8 og 9 Gnome, frugalinstalleret Puppy 431, Wary 5, Puppy Lucid 5.2.5 og 8, Slack-Pup 5.3.
Intel Celeron Pentium4 2.4 GHz Memory 1,5 GB
120 GB ATA HD
haines
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Helsingør
Brugererfaring med Linux:: Helt uøvet

Indlægaf Måns » søn 24. mar 2013 17:57

Hej Hans Henrik
haines skrev:Håber, det har forklaret nærmere....

Mange tak for forklaringen :thumbup: :thumbup:
Det er virkelig smart det du har lavet :clap: :clap: :clap: :bowdown: :bowdown:
:red-cheers: :red-cheers: :red-cheers:
Mcvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf haines » søn 24. mar 2013 18:42

Hej Måns..

Tak for de smukke ord... :bowdown: :bowdown: :cheers:

haines
Mint 10 LXDE, Mint 8 og 9 Gnome, frugalinstalleret Puppy 431, Wary 5, Puppy Lucid 5.2.5 og 8, Slack-Pup 5.3.
120 GB ATA HD
haines
Moderator
Moderator

Indlægaf Måns » fre 5. apr 2013 23:44

Hej Hans Henrik

Nu har jeg begge tablets til sammenligning.
Denver øverst og Ennovia nederst:
IMG_20130405_204037 (1).jpg

Denver tabletten virker en del mindre end Ennovia, fordi det kun er i bredden at 10.1' passer..
Denver er kun 0.4' bredere - men skærmbredden er faktisk den samme som Ennovias.

Denvers bredskærmsformat gør at den viser video bedre end Ennovia, der er tilbøjelig til at "mase" billedet sammen - for at udnytte højden... Heldigvis rettes det automatsk når man kobler til TV med bred skærm.

Jeg synes umiddelbart Ennovia lader til at have bedre billedkvalitet - men det er ikke sikkert jeg har ret.

:red-cheers: :red-cheers: :red-cheers: :red-cheers:
Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » søn 7. apr 2013 08:29

Hej Måns
I efterhånden en del anmeldelser har været nævnt dårlig trådløs forbindelse? Har du mærket forskel m.h.t. det på de 2 tablets?
Måns skrev:Jeg synes umiddelbart Ennovia lader til at have bedre billedkvalitet - men det er ikke sikkert jeg har ret.

Det er nok ikke helt nemt at sammenligne forskellige formater. Det kommer nok an på anvendelsen?

Denver laver jo også en 9,7" DENVER TAD-97052, der så småt kommer ud i flere butikker. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=h-O1H0-lidQ
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf haines » søn 7. apr 2013 17:05

Hej Måns..

Så vidt jeg husker spec. på Ennovia, har den større opløsning end Denver, så det må passe med din oplevelse af bedre skærm.
Mht. størrelse, så har du ret i, at forskellen er ret lille fra 9,7 til 10,1 " , så hvis ikke de 2 ligger direkte ved siden af hinanden, vil man nok ikke lægge mærke til den.
Det var sjovt at se sammenligningen, tak for det :cheers: :cheers:

Et ekstra spørgsmål. Når jeg bogmærker i den medfølgende browser, bliver billedet/bognærket ret stort, og det minimerer antallet på skærmen. Har du et råd til en anden mulighed, evt. som i Firefox, nedenunder hinanden kun med tekst...?

haines
120 GB ATA HD
haines
Moderator
Moderator

Indlægaf mjjzf » tors 11. apr 2013 11:32

@Birthe og for den sags skyld også jer andre:
Vi snakkede tidligere om en nemmere måde at få filerne flyttet på netværket - så skal jeg sige, at jeg lyttede til Linux For The Rest Of Us, hvor de anbefalede en Python-kommando fra denne side.
De anfører, at hvis man kører
Kode: Vælg alt
$ python -m SimpleHTTPServer 8080
i en mappe, man gerne vil dele, så startes der en webserver på port 8080, hvor man så deler den mappe og eventuelle underliggende.
Det vil sige, at hvis du har en anden maskine på samme netværk, kan du bare pege på IP-adressen og port 8080 - f.eks. http://192.168.0.15:8080 - og så hente filerne derfra, uden at de behøver at komme ud på internettet.
Brugeravatar
mjjzf
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Valby, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Meget øvet

Indlægaf Birthe » tors 11. apr 2013 12:20

Hej mjjzf.
Tak. Det er rigtig smart! :thumbup: God anvendelig løsning.
Minder om den måde, Måns TWsOS fungerer, men naturligvis med de specielle funktioner, vi bruger der. Har du prøvet TWsOs? I så fald har du måske et bud på problemet med TiddlyHome?
Mvh. Birthe

Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

ForegåendeNæste

Tilbage til Android