Tablet som arbejdsværktøj

Redaktører: haines, Måns, Birthe

Tablet som arbejdsværktøj

Indlægaf Måns » fre 22. mar 2013 19:04

Hej TABLETOIDE venner :grin:

Jeg har lige fået 2000,- i hånden af viceforstanderen til køb af en enkelt tablet til kollegerne...
Tilbuddet i Kvickly er desværre slut (Ennovia).
Jeg har bestilt en magen til Hans Henriks (Harald Nyborg) pr. efterkrav.. 1604,75 (Det koster lidt ekstra med forsendelse og efterkrav...)

Nu håber jeg den er lige så god som min Ennovia tablet :crossfingers: :crossfingers: :crossfingers: (Den er sikkert bedre :lol: :thumbup: )

Jeg tror den er for stor til det iPad cover/tastatur jeg købte til min 9.7'' tablet - På den anden side tænker jeg at skolens "vagttablet" skal bruges til det den er bedst til. Den skal alligevel ikke være en erstatning for en laptop.

Bliver den slidt op - eller går i stykker, har den forhåbentlig været i brug så længe at den har bevist sit værd som et værktøj, der kan gøre os fri af at skulle logge ind og ud på diverse computere ... - så kan vi jo bare købe noget af en bedre kvalitet næste gang .. (Systemet er jo godt nok (næsten) uanset hardwaren) :crossfingers:

Vores elevlister, protokoller, skemaer, undervisningsstøttesoftware og mail er alle html-tjenester og kræver alligevel individuelt login, dvs. flerbrugerproblematikker ER løst.
Jeg tror en tablet vil være et godt værktøj for alle ansatte, ikke kun lærerne.
----
Jeg vil skrive lidt om vores erfaringer med tabletten her i tråden efterhånden som vi vænner os til den.

Hvis den ankommer senest mandag, vil jeg sætte den op til at fjernbetjene en powerpoint-, eller en pdfpræsentation, vi skal bruge i Gigantium på tirsdag. Det er et kæmpe gymnastikarrangement med 16 efterskoler som laver opvisninger for hinanden hele dagen og aftenen med.
Info vises på en storskærm der belyses af en projektor forbundet med en laptop vi kommer med.
Desværre er kontrolrummet ikke i nærheden af hvor dem der skal styre projektorfremvisningen befinder sig. :fighting: :doh: :whistle:

Setuppet bliver enten:
A) 2 laptops, der er forbundet trådløst via www - Teamviewer. Den ene (koblet til projektor) viser skærmen på den anden, som kører powerpoint eller pdf. En tablet styrer pc nr. 2 via bluetooth eller trådløst via netværket.
B) 1 laptop og en tablet. Laptoppen er koblet til projektor og tabletten har enten:
1) Trådløs forbindelse via netværket til laptoppen - der styres via fjernbetjeningsknapper.. (kunne lige så godt være en telefon)
2) Trådløs forbindelse via www med TeamViewer eller Splash for fuld kontrol over skrivebordet.
:red-cheers: :red-cheers: :red-cheers: :red-cheers:
Mvh Måns

Andre ideer til setup modtages gerne :crossfingers: :crossfingers: :crossfingers:
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Havbro, Aars, Himmerland, Nordjylland, Jylland, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Re: Tablet som arbejdsværktøj

Indlægaf Birthe » fre 22. mar 2013 19:43

Hej Måns
Måns skrev:Tilbuddet i Kvickly er desværre slut (Ennovia).
og butikkerne fik ikke nogen hjem.
Måns skrev:Nu håber jeg den er lige så god som min Ennovia tablet :crossfingers: :crossfingers: :crossfingers: (Den er sikkert bedre :lol: :thumbup: )

Den har bredformat og har større internt lager (16 gb)
Måns skrev:Jeg tror den er for stor til det iPad cover/tastatur jeg købte til min 9.7'' tablet

Den er for stor til coveret, men der kan vel godt anvendes bluetooth tastatur.

Denver laver også en ny 9.7" tablet. Den kan købes hos http://www.fona.dk

Husk det skal bestilles, hvis du skal bruge OTG kabel!
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Odense, Fyn
Brugererfaring med Linux:: Lidt øvet

Indlægaf mjjzf » lør 23. mar 2013 10:42

Hvis du gerne vil have et cover til den, så kan du måske bruge nogle af de mange, der er lavet til Kindle? Kindles er lidt mindre end f.eks. iPads, så det har nok et mere hensigtsmæssigt format.
Har du prøvet den Androidbaserede fjernbetjening til LibreOffice, i øvrigt?
Brugeravatar
mjjzf
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Valby, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Meget øvet

Indlægaf Måns » lør 23. mar 2013 11:54

Hej Morten
mjjzf skrev:Hvis du gerne vil have et cover til den, så kan du måske bruge nogle af de mange, der er lavet til Kindle? Kindles er lidt mindre end f.eks. iPads, så det har nok et mere hensigtsmæssigt format.

Kindle er 8.9'', iPad 9.7'' og den jeg har bestilt (Denver) er 10.1''. Jeg tror ikke der bliver mere plads af at gå ned i størrelse/højde/bredde...

Jeg har installeret LibreOffice Impress Remote på tabletten - men endnu ikke haft lejlighed til at teste den.

Jeg har ikke LibreOffice installeret på hverken Puppy eller Windows (job-vdi) - så det er ikke så aktuelt, endnu...

Det jeg egentlig er mest interesseret, i lige nu - udover det rent praktiske på tirsdag. (Som jeg løser med en kombination af Unified remote og SplashTop) - er en løsning hvor det vil være muligt at fjernbetjene en præsentation over http fra en tablet/telefon...

Airdroid gør det muligt at se et live "screenshotcast" af ens telefon/tablet - men KUN hvis ens device er rootet :fighting: :thumbdown:
Og man har heller ingen mulighed for at ændre på størrelsen af billedet/castet ....

Sagen er at man sagtens kan vise præsentationer direkte på ens tablet - både via Kingsoft Office (ppt) pdf både via Kingsoft Office og en almindelig pdfViewer - OG så er der et helt genialt præsentationsprogram, der hedder "Deck" (Kræver man installerer Adobe Air), som er virkelig godt til at lave fokuserede præsentationer - uden at man skal bekymre om formatering. Man vælger animeret tema - og kan more sig over præsentationens effekter efterfølgende... :clap:

:red-cheers: :red-cheers: :red-cheers:
Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Havbro, Aars, Himmerland, Nordjylland, Jylland, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Indlægaf Birthe » lør 23. mar 2013 11:59

Hej mjjzf
Det er en større tablet =10,1"

haines: "Har du et mål på din tablet?"

Funktionelle mapper i den størrelse, der passer med diverse adgange er en mangelvare. Det er mest pouches og lignende, der er på markedet. Måske der ikke påregnes transport af DE STORE "UHYRER" .
:grin: Størrelses opfattelserne KAN blive rykket, når vi begynder at se de 7" store phonepads i omløb.

Måske kan du bruge cover beregnet til Samsung Galaxy Note 10.1.Eks. på et med bluetooth keyboard, kan du se her:
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » lør 23. mar 2013 12:06

Hej Måns
Jeg har ikke forstand på det, så du må undskylde - hvis det er helt i "skoven" - men har du kigget på app'en presenter?
Imod taler, at den benytter bluetooth og ÆDER batteri.
Mvh. Birthe

Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf haines » lør 23. mar 2013 18:19

Hej alle..

Denver TAD 10023.
Mål: Højde 252 mm Bredde 165 mm Dybde 13 mm
Er iøvrigt født med Screnshot som virker...

Min sidste kreation, og det er nok den det bliver :scratch:

BILD0881.JPG
Den lette udgave..

BILD0882.JPG
Opbevaring/transport

BILD0884.JPG
Med det hele

Jeg har en udmærket seniorstol, og kan godt lide at sidde med benene oppe, så denne konstruktion giver mulighed for at vinkle til optimal synsvinkel. Det er IKKE verdens bedste skærm, så vinklen er vigtig...

haines
Satori - (japansk): Et pludseligt glimt af klarsyn
Mint 10 LXDE, Mint 8 og 9 Gnome, frugalinstalleret Puppy 431, Wary 5, Puppy Lucid 5.2.5 og 8, Slack-Pup 5.3.
Intel Celeron Pentium4 2.4 GHz Memory 1,5 GB
120 GB ATA HD
haines
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Helsingør
Brugererfaring med Linux:: Helt uøvet

Indlægaf mjjzf » lør 23. mar 2013 18:41

Måns skrev:Hej Morten
mjjzf skrev:Hvis du gerne vil have et cover til den, så kan du måske bruge nogle af de mange, der er lavet til Kindle? Kindles er lidt mindre end f.eks. iPads, så det har nok et mere hensigtsmæssigt format.

Kindle er 8.9'', iPad 9.7'' og den jeg har bestilt (Denver) er 10.1''. Jeg tror ikke der bliver mere plads af at gå ned i størrelse/højde/bredde...

Jeg ved ikke, hvordan jeg lige fik det konstrueret til at betyde, at dit iPad'en var større og at coveret derfor var for stort! I blame my brain.
Brugeravatar
mjjzf
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Valby, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Meget øvet

Indlægaf haines » lør 23. mar 2013 21:13

Hej alle..

Jem og fix side 29 9 tomme Denver tablet 848 kr.

Der står ikke hvilken model...

haines
Satori - (japansk): Et pludseligt glimt af klarsyn
Mint 10 LXDE, Mint 8 og 9 Gnome, frugalinstalleret Puppy 431, Wary 5, Puppy Lucid 5.2.5 og 8, Slack-Pup 5.3.
Intel Celeron Pentium4 2.4 GHz Memory 1,5 GB
120 GB ATA HD
haines
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Helsingør
Brugererfaring med Linux:: Helt uøvet

Indlægaf Birthe » lør 23. mar 2013 21:36

Hej haines
haines skrev:Der står ikke hvilken model...

Og dog. Det er 1.2 gHz CPU og kun 512 mb ram, 8 gb internt lager.
Mvh. Birthe

Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Næste

Tilbage til Android