Ennovia 9.7'

Ennovia 9.7'

Indlægaf Måns » man 11. mar 2013 13:41

Hej TabletFolk
Birthe skrev:
haines skrev:@ alle:
I næste uge 9,7" Ennovia i Kvikly til 1245,-

Et lille indtryk af den på dansk http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=n7G3TvGWnN0

Det er umuligt ikke at blive påvirket af jeres tabletsnak :whistle: :shock: :doh:
Nu har jeg købt en Ennovia i Kvikly - Tak for tippet Hans Henrik :thumbup: :thumbup:
VTablet med nyeste Android 4.1 jelly bean. RK3066 Dual Core 1.6GHz. 9.7” Capacitive screen 4:3 med opløsning på 1024x768. 8 GB intern hukommelse (kan udvides med op til 32GB Micro SD). 1 GB RAM (DDR3). Mini HDMI udgang. Bluetooth. Support 3G USB dongle (liste over virkende findes i manual). 2 Micro USB port (host+ file transfer). Kamera bagside: 2 Megapixel. Kamera forside: 0.3 Megapixel. Kun 9.6 mm tyk. 220V oplader, USB kabel, USB adapter kabel. Model EN-TAB419

Der står også at der følger hovedtelefoner med - det var der ikke i mit tilfælde...
Jeg fik lov at betale 1295,- men det er måske fordi jeg ikke bruger medlemskort...
Selvom, der rent faktisk IKKE er plads til det i husholdningen - har jeg bestilt en til (jeg købte den sidste de havde på lager i denne uge) - Den kommer i næste uge..
----
Jeg bruger samme princip som da storesøsteren blev konfirmeret > en til konfirmanden og en til faderen - så kan konfirmanden få faderens i tilfælde af der er noget som går i stykker... - og faderen kan sætte sig nok ind i apparatet til at han kan hjælpe med småting.. (Desværre holdt vores batterier op med at virke på nøjagtig sammme tidspunkt - "Medion Akoya netbook"...)

:red-cheers: :red-cheers: :red-cheers:

Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Havbro, Aars, Himmerland, Nordjylland, Jylland, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Ennovia 9.7'

Indlægaf Birthe » man 11. mar 2013 14:22

Hej Måns
Tillykke med erobringen. Det bliver spændende at høre, hvad du får ud af den!
Måns skrev:Selvom, der rent faktisk IKKE er plads til det i husholdningen -

Det er et ufejlbarlig princip, at det, vi køber for lommeruldet, det bliver virkelig brugt ud til hjørnerne :grin: :grin:
:red-cheers: :red-cheers:
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Odense, Fyn
Brugererfaring med Linux:: Lidt øvet

Ennovia 9.7'

Indlægaf Måns » man 11. mar 2013 15:22

Hej Birthe
Birthe skrev:...Det bliver spændende at høre, hvad du får ud af den!
....
Det er et ufejlbarlig princip, at det, vi køber for lommeruldet, det bliver virkelig brugt ud til hjørnerne :grin: :grin:

Indtil videre er jeg mere end begejstret :clap: :clap: :clap: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Det virker fuldstændig som "der står på pakken"...
Ser TED talks via miniHDMI til TV'et : http://archive.org/details/SugataMitra_2013 - Kendte den i forvejen - men er en god påmindelse om at vi kan nå meget langt med en computer og tilstrækkelig (god) information :thumbup: :thumbup:
Det tog mindre end 30 sek før der var trådløs forbindelse til netværket - og yderligere 1 minut før jeg havde AndTidwiki appen installeret....

Imponerende video playback i øvrigt, det må være "dual-coren" der gør det? - Fuldstændig flydende HD-afspilning via hdmi til en MEGET større skærm :clap: :clap: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Som en sidenote kan jeg nævne at raspberry PY (ca. 350,-) i kreditkortstørrelse kan levere samme høje kvalitet i afspilning af video, når man bruger OpenElec eller almindelig XbmC...

Jeg er spændt på hvornår nogen leverer en hardware case, med touch skærm og højtalere - man kan klikke sin raspberry PY ind i - og en tablet venlig version af raspbian :shock: :grin: :crossfingers: :crossfingers:

Jeg brugte Google Apps MEGET for et par år siden - og jeg forudser at det kan blive nødvendigt igen - med en tablet.
Bortset fra TiddlyWiki er der ikke rigtigt noglen (gratis) alternativer til en OfficePakke i Android App store - eller??

Til prisen ser det ud til at Ennovia er MERE end blot et godt køb - det kunne gå hen og blive en erstatning for rigtig mange af de ting man ellers ville bruge en laptop til + meget mere, fordi mobilteknologien giver et løft på flere områder - f.eks. multimedier: video (optagelser både for og bag) lyd (skal liige se om min lille hd-recorder kan fungere som eksternt lydkort?!) touchscreen og størrelse indbyder til SÅ meget andet og mere brug end en normal laptop....

Jeg tror min søn har investeret i en hdmi til vga konverter (til hans raspberry Py) - den skal jeg låne og se om jeg kan bruge tabletten med projektor i et klasseværelse.
Hvis det virker skal jeg se om jeg kan forbinde tabletten med min mobil (også Android) og fjernstyre tabletten fra mobilen.....
Det kunne være endnu mere cool med en fast opsætning med en WiiController og en infrarød pen til et provisorisk whiteboard - men det er nok for meget at forvente af Android systemet.... :crossfingers: :crossfingers:
Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Re: Ennovia 9.7'

Indlægaf Måns » man 11. mar 2013 15:55

Har I evt. en idé om hvor man leder bedst (pekuniært set) efter tasker, tastaturer og andet tilbehør.. til tablets?
Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Re: Denver TAD 10023

Indlægaf mjjzf » man 11. mar 2013 16:00

Jeg har ladet mig fortælle, at LibreOffice barsler med en Android-version. Jeg ved så ikke, om den er sponsoreret af flashcard-fabrikanter... man kan hurtigt få fyldt på.
Brugeravatar
mjjzf
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Valby, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Meget øvet

Indlægaf Birthe » man 11. mar 2013 16:01

Hej Måns
Måns skrev:Jeg brugte Google Apps MEGET for et par år siden - og jeg forudser at det kan blive nødvendigt igen - med en tablet.
Bortset fra TiddlyWiki er der ikke rigtigt noglen (gratis) alternativer til en OfficePakke i Android App store - eller??

Android App store, der hedder Google Play nu. Kingsoftoffice er svaret.....vist den hyppigst downloadede app fra Google Play :wink:
Måns skrev:og yderligere 1 minut før jeg havde AndTidwiki appen installeret....
Hvad sinkede dig...... :smile: :smile: Du skal vel også have Dropbox....ikke?

Men DIT Android Stylesheet osv, virker tiddlyspace også fortrinligt. Jeg har haft stor fornøjelse af at "lege" med din TWsOS på min sædvanlige computer og så hygge i sofaneseren med tablet. Jeg har mere end vanskeligt ved at vænne mig til skærmtastatur som jo også i mit tilfælde dækker hele skærmen.

Fortæl, når du ved lidt om batteritid/opladsningstid.

Så glad du er for din tablet, bliver din søn det nok også :grin: :grin: :grin:
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » man 11. mar 2013 16:07

Hej Måns
Måns skrev:Har I evt. en idé om hvor man leder bedst (pekuniært set) efter tasker, tastaturer og andet tilbehør.. til tablets?

Der er lidt langt imellem sælgere af tilbehør til tablets......der ikke hører til de dyreste.
Jeg ville nok sige Ebay....og så måle den grundigt og lede efter universal løsninger.
Mht. tastatur skal du undgå usb løsninger, jeg har hørt det ofte giver problemer. Bluetooth skulle gå udmærket.

Hvad har du til tabletten af kabler?
Jeg er noget SÅ irriteret over, at min tablet ikke kan overføre filer via USB ..GRRRRRRR
Mvh. Birthe

Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Måns » man 11. mar 2013 17:26

Hej Birthe
Birthe skrev:Hvad har du til tabletten af kabler?
Jeg er noget SÅ irriteret over, at min tablet ikke kan overføre filer via USB ..GRRRRRRR

Der medfølger 3 adaptere til to miniUSB stik + det tredie er med stort hunUSB.
Opladeren er sjovt nok slet ikke usb men ligesom en "gammel" oplader til mobil (en tynd rund pind...)...
Man kan forbinde den direkte til en pc via usb.
Jeg fandt lige et gammelt 8 GB miniusb kort (fra en gammel HTC telefon) - så nu har jeg fordoblet hukommelsen på tabletten. :thumbup:

MiniHDMI adapter følger IKKE med - men jeg havde heldigvis allerede en til et videokamera - Det er ikke sjovt hvis man skal købe en masse ekstra specialudstyr for at kunne bruge apparatet.... Omvendt er det fint at kunne bruge nogle ting man har liggende i forvejen...

Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf haines » man 11. mar 2013 18:02

Hej Måns..

Tillykke med dit køb. Det store hunstik er til bredbånd 2go. Mit fulgte ikke med så jeg måtte slippe 49 kr.

Jeg kankun anbefale Kingsoft Office. (Husk at downloade den flersprogede)

God "arbejdslyst"

Haines
Satori - (japansk): Et pludseligt glimt af klarsyn
Mint 10 LXDE, Mint 8 og 9 Gnome, frugalinstalleret Puppy 431, Wary 5, Puppy Lucid 5.2.5 og 8, Slack-Pup 5.3.
Intel Celeron Pentium4 2.4 GHz Memory 1,5 GB
120 GB ATA HD
haines
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Helsingør
Brugererfaring med Linux:: Helt uøvet

Indlægaf Birthe » man 11. mar 2013 18:28

Hej Måns og haines
Måns skrev:Opladeren er sjovt nok slet ikke usb men ligesom en "gammel" oplader til mobil (en tynd rund pind...)...
Man kan forbinde den direkte til en pc via usb.

Hellere det end som her, hvor der oplades via usb....det er så også det eneste, det kan bruges til. Jeg ved, at mange har prøvet diverse krumspring. Filer flyttes med mini SD kortet - via en konverter. Meeeeeeeeeeeeen det passer så dårligt i tabletten, at det ikke er nogen fornøjelse.

Måns: Hvis du ikke allerede HAR set det http://www.hotlineservice.dk/da/itcomputer/alphaindex/e nederst.

Min lokale Kvickly havde ikke fået nogen hjem, men havde hørt om en enkelt anden Kvickly, som havde fået 1 stk. hjem..... :rolling: :rolling: :rolling:

Har i prøvet at læse ebøger evt. fra ereolen på jeres tablets?
Mvh. Birthe

Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Næste

Tilbage til Tablets og telefoner