Første side på Linux-abc bør ...

Første side på Linux-abc bør ...

Indlægaf Måns » søn 14. feb 2010 20:11

Hej Uffe m.fl.

Det ærgrer mig lidt at når man kun lige husker linux-abc.dk adressen, og skriver den i et adressefelt - så får man en voldsom brødtekst med retningslinier - først når man er helt nede i bunden af siden finder man links til forum og hjælp...
Det virker ikke godt - og jeg vil gerne foreslå at startsiden KUN består af de tre "knapper" 1) Linux-abc titel 2) Forum og 3) Hjælp.

Skal det være helt trendy - bør der også være login og opret bruger på startsiden + evt. en oversigt over aktuelle brugere og nem adgang til statistik.

Hvis min teori holder, vil Linux-abc få flere brugere, fordi der er lettere adgang til disse informationer fra hovedsiden.

Retningslinier skal efter min mening, være noget man læser 1 gang og kan henvise til, ikke egnet stof til en opstartsside.

Mange tak for en åben, god og venlig modtagelse. Linux-abc fortjener bestemt at blive kendt som et godt forum, hvor man kan forvente at blive behandlet med repekt og venlighed. :thumbup:

Lad os få flere med - også folk, der er begyndere udi Linux og ønsker hjælp for at komme videre... (Det er måske også dem, der har mest brug for let adgang :?: )

Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Havbro, Aars, Himmerland, Nordjylland, Jylland, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Re: Første side på Linux-abc bør ...

Indlægaf Uffe » søn 14. feb 2010 22:13

Måns skrev:Hej Uffe m.fl.

Det ærgrer mig lidt at når man kun lige husker linux-abc.dk adressen, og skriver den i et adressefelt - så får man en voldsom brødtekst med retningslinier - først når man er helt nede i bunden af siden finder man links til forum og hjælp...
Det virker ikke godt - og jeg vil gerne foreslå at startsiden KUN består af de tre "knapper" 1) Linux-abc titel 2) Forum og 3) Hjælp.

Jeg tror (håber i alt fald på) at de fleste gemmer et link til "boardindeks" i deres browser og så faktisk ikke ser http://www.linux-abc.dk nogenside mere :wink:
Grunden til at jeg lavede "Forsiden" sådan er: at jeg håber på at flest mulig tager sig tid til at læse det der står der, i stedet for bare at ignorere det og klikke videre.

Skal det være helt trendy - bør der også være login og opret bruger på startsiden + evt. en oversigt over aktuelle brugere og nem adgang til statistik.

Det bør ikke være svært at lave et link til log-in der, det skal jeg gerne kigge på, hvem der er logget på og statistik vil så kun være et klik væk.

Hvis min teori holder, vil Linux-abc få flere brugere, fordi der er lettere adgang til disse informationer fra hovedsiden.

Hvis det bare var så vel, men jeg tror desværre ikke at du har ret :sad: Jeg tillader mig stadig at tro på at svarene på de spørgsmål der bliver stillet er mere vigtig end udseendet af forsiden. I de knap to år jeg har jeg har været linux-bruger har jeg også næste fra starten været "forum-bruger". Det var i starten en meget frustrerende oplevelse. Jeg var næsten ved at opgive med det samme da jeg fik smidt en stak terminal-kommandoer i hovedet som hverken var komplette eller med nogen som helst forklaring til hvordan de skulle bruges. Alle de overlegne svar man har mødt på div. forums med:
    Du kan bare skifte til den eller den dist.
    RTFM (Read The Fucking Manual)
    Hvis du ikke kan finde ud af det selv fortjener du ikke at bruge Linux
    Du er ikke ekspert - lad være at blande dig
    osv.osv.
Det var reelt grunden til at jeg lavede dette forum.
Jeg fandt ikke et forum som stort set altid behandler sine medlemmer ordentligt før jeg fandt Ultimate Editions forum, men det er engelsksproget og kun for UE-brugere. Det skal ikke være nogen hemmelighed at tonen der er mit forbillede for det her forum :grin:
Vi mangler en ildsjæl her som både har viden, humor og som forstår at poste interessante artikler (og det er på ingen måde kritik af jer andre - mere en erkendelse af egne mangler) men jeg tror det ville være et gevaldigt aktiv for siden :wink:

Retningslinier skal efter min mening, være noget man læser 1 gang og kan henvise til, ikke egnet stof til en opstartsside.

Helt enig. Som sagt, så forventer jeg at folk selv gemmer bogmærke til boardindeks og så ellers kun ser den hvis de har glemt adressen og måske sidder på en anden maskine :wink:

Mange tak for en åben, god og venlig modtagelse. Linux-abc fortjener bestemt at blive kendt som et godt forum, hvor man kan forvente at blive behandlet med repekt og venlighed. :thumbup:

Tak for roserne :oops: men i andre er jo selv med til at forme tonen her :wink:

Lad os få flere med - også folk, der er begyndere udi Linux og ønsker hjælp for at komme videre... (Det er måske også dem, der har mest brug for let adgang :?: )

Mvh Måns

Jeg vil næsten sige - jo flere jo bedre :grin: men jeg betalte for reklame på Google til at begynde med, jeg har oprettet profil med navnet: "linux-abc.dk" og forsøgt at være aktiv på flere andre forums (både for at hjælpe og samtidigt reklamere lidt) men stadig er ca. 3/4 af vores medlemmer spambots som heldigvis ikke gider prøve at poste mere da alle deres indlæg ikke bliver godkendt.

Dem der burde være vores "kerne-medlemmer" er dem som har problemer med at finde ud af at bruge GUI'en da de kommer lige fra Windows - skal ha' hjælp til at finde programmer til dit og dat - eller hvordan gør jeg et eller andet i det og det program. Den slags spørgsmål som folk tit er lidt kede af at stille for ikke at virke dumme. I virkeligheden består dumheden i IKKE at stille dem :wink:

Det er fint med noget kritik Måns :thumbup: så kom med din mening om mine svar, og hvis andre har kommentarer er de også velkomne (det er forfærdeligt, jeg har efterhånden været så meget på engelse forums så jeg måtte tage mig selv i at skrive: feel free to jump in with your comments :wink: )
Mvh.
Uffe

Ubuntu minimal m/ Mate desktop 64bit
Asrock N68-GE3 UCC - AMD X4 640 - 4 Gb Kingston ram
OCZ Vertex 4 SSD 60 Gb + 500 Gb WD sATA HD

Ultimate Edition 2.9 64bit
Asrock 2core 1333-2.66G - 2 Gb Kingston ram
750 Gb Samsung WD sATA HD
Plextor DVD-RW - Asus 24" fladskærm

Omega T107, 7" Kina Android tablet
Brugeravatar
Uffe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Hornslet, Syddjurs

Indlægaf Uffe » ons 17. feb 2010 09:38

Nu behøver man ikke mere scrolle til bunden for at logge ind fra index siden.
Skærmbillede-3.png

Jeg ved ikke hvordan man linker til de ting der står her fra index siden
Skærmbillede-4.png
og jeg synes heller ikke at det har første prioritet, der er en anden ting som jeg mangler meget mere, nemlig den her:
on-chat.png
on-chat.png (6.21 KiB) Vist 3204 gange

Det er noget der skal kigges på ved lejlighed :wink:
Mvh.
Uffe

Brugeravatar
Uffe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Uffe » tors 18. feb 2010 08:32

Vi mangler en ildsjæl her som både har viden, humor og som forstår at poste interessante artikler (og det er på ingen måde kritik af jer andre - mere en erkendelse af egne mangler) men jeg tror det ville være et gevaldigt aktiv for siden :wink:

Der fik jeg ikke udtrykt mig præcist nok :oops: for vi har jo ildsjæle her når det drejer sig om Puppy og Tidly :grin:
Det jeg tænkte på var artikler om hvad der rører sig i Linux-samfundet, hvordan man bruger nogle af de mange og sommetider komplicerede programmer som går igen i næsten alle større dist's osv. - vel at mærke på dansk og selvfølgelig stadig primært på "brugerniveau".

PS, er gået i tænkebox m.h.t. at få lavet en ny "forside"
Mvh.
Uffe

Brugeravatar
Uffe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Blackwolf » tors 12. aug 2010 11:59

You are all very privileged to have Uffe on board here. :smile:

I have "known" him via Ultimate Edition forums & he is always so helpful....

Hope your new venture is working well, Uffe :thumbup:
nVidia EVGA Geforce GTX580 1536MB
Intel Core i7 2600K Quad Core Overclocked up to 4.4GHz
Gigabyte Z68 UD7 Chipset, Corsair 16GB Kit (4x4GB)
Ultimate Edition, Ultimate Edition Oz, Free Operating System
Brugeravatar
Blackwolf

Brugererfaring med Linux:: "Geek"

Indlægaf Uffe » tors 12. aug 2010 15:22

Blackwolf skrev:Hope your new venture is working well, Uffe :thumbup:

I'm not complaining :wink:
Mvh.
Uffe