Moonshine Mate, Ubuntu 12.04 med Mate desktop.

-et forsøg på at se hvor langt man kan komme med tilpasning uden at kunne kode.

Moonshine Mate, Ubuntu 12.04 med Mate desktop.

Indlægaf Uffe » søn 29. sep 2013 20:47

Nu vover jeg pelsen :wink: og håber at min netforbindelse holder til det :mrgreen:

Du kan nu downloade Moonshine Mate
Skærmbillede-4.png

ftp://linux-abc-files.asuscomm.com/T-STICK/Download/Moonshine_12.04-ver.4_x64

firkant.png
firkant.png (36.2 KiB) Vist 4065 gange

Brugernavn i live: custum
Passw: (tomt felt)

(Jeg har fundet et par fejl i den: Selv om man installerer på Dansk, opdaterer sprog og sætter den til at bruge Dansk golobalt opdaterer den ikke mappenavnene i Home til dansk. Live er på engelsk så en install er lige som enhver anden dist undtagen at install-ikonet ligger i mappen "Places > Desktop")

Moonshine fordi den er hjemmebrændt :wink: Jeg vil ikke sige at det er en ny distribution, nok nærmere en tilpasning, fordi egentlig er det en Ubuntu 12.04 mini-iso opdateret til dato med kun Mate desktop (fork af Gnome 2) og nyeste kerne til LST (3.2.0-54-generic). Derefter har jeg "hevet ned af hylderne" :cool: Tilføjet de nødvendige repo'er, installeret de mest basale ting og tilpasset til mit minimale behov. Det er så at sige et basis-system hvor man selv supplerer med hvad man mangler af programmer. :cool:

Var og er din foretrukne desktop Gnome 2, så passer Moonshine måske også til dig.

Jeg har pt. kun lavet en 64 bit version(det er det jeg selv bruger), hvis der bliver behov for det skal jeg nok prøve at lave en 32 bit også :mrgreen:

Jeg er ikke programmør - kun øvet bruger - så jeg vil ikke love at jeg kan klare alle problemer hvis ikke at Moonshine kan sammen med dit hard-ware eller specielle programmer, så det er på eget ansvar at bruge Moonshine :!:

:cheers:

----------------------------------------------
In English.
Now I'm taking a bit of a risk :wink: and hopes my internetconnection is big enough for it: mrgreen:

You can now Downloade Moonshine Mate
Skærmbillede-4.png

[url] ftp://linux-abc-files.asuscomm.com/T-ST ... -ver.4_x64[/ url]

firkant.png
firkant.png (36.2 KiB) Vist 4065 gange

Username in live: custom
Passw: (empty)

(There is a single fault in it: Live is in English as well as install and equal to any other dist except that the install icon is palced in "Places > Desktop")

Moonshine because it is home-burned :wink: I do not want to say that it is a new distribution, it is more an adaptation, because basicly it is Ubuntu 12.04 mini-iso fully updated with only the Mate desktop (fork of Gnome 2) and the newest Kernel for LST (3.2.0-54-generic). After that I have just "pulled down from the shelves" :cool: Added the necessary repo's, installed the most basic things and adapted for my minimal needs. This is - so to speak - a base-system where you install what you miss your self :cool:

Vas and is Your prefered desktop Gnome 2, then maybe Moonshine is the one for you.

I have atm. only made a 64 bit version (what I use my self), if there is need for a 32 bit version I'll try to make that too :mrgreen:
I am not a programmer - only fairly skilled user - so I will not promise that I can manage all problems if not Moonshine fits your hard-ware or special programs, so it is on your own risk using Moonshine :!:

Mvh.
Uffe

Ubuntu minimal m/ Mate desktop 64bit
Asrock N68-GE3 UCC - AMD X4 640 - 4 Gb Kingston ram
OCZ Vertex 4 SSD 60 Gb + 500 Gb WD sATA HD

Ultimate Edition 2.9 64bit
Asrock 2core 1333-2.66G - 2 Gb Kingston ram
750 Gb Samsung WD sATA HD
Plextor DVD-RW - Asus 24" fladskærm

Omega T107, 7" Kina Android tablet
Brugeravatar
Uffe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Hornslet, Syddjurs
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Re: Moonshine Mate, Ubuntu 12.04 med Mate desktop.

Indlægaf Uffe » fre 4. okt 2013 17:29

Jeg har uploadet en ny iso hvor jeg har barberet en del overflødigt af som var smuttet med af vanvare og rettet et par skønhedsfejl :oops: - ca. 100 Mb mindre :wink:
Der er (så vidt som jeg har fundet indtil nu :mrgreen: ) kun to irritationsmomenter tilbage: At mapperne i home ikke automatis skifter navn til dansk når det bliver valgt og at install-ikonet ikke står på skrivebordet men i "Home > Desktop" :???: (Jeg har siden fundet ud af at det er en Mate-ting som kan rettes.

Jeg har fundet ud af at grunden til at mappenavnene ikke skifter tilsyneladende er fordi jeg installere basen for systemet med dansk sprog og derefter skiftede til engelsk :whistle: - tilsyneladende virker det kun FRA engelsk TIL noget andet men ikke tilbage igen :roll:
Den fejl laves ikke een gang til :!: :oops:
Når engang 14.04 udkommer prøver jeg igen, så må vi se om det kan lade sig gøre der også :crossfingers:
Mvh.
Uffe

Ubuntu minimal m/ Mate desktop 64bit
Asrock N68-GE3 UCC - AMD X4 640 - 4 Gb Kingston ram
OCZ Vertex 4 SSD 60 Gb + 500 Gb WD sATA HD

Ultimate Edition 2.9 64bit
Asrock 2core 1333-2.66G - 2 Gb Kingston ram
750 Gb Samsung WD sATA HD
Plextor DVD-RW - Asus 24" fladskærm

Omega T107, 7" Kina Android tablet
Brugeravatar