Offentlige sider

Negative anmeldelser & Brok !

Offentlige sider

Indlægaf Uffe » søn 31. aug 2014 15:33

Man forledes meget ofte til at tro at de firmaer som laver sider for det offentlige med vilje indbygger fejl som de så kan score kassen på at rette - eller bruger de bare sekunda programører i et forsøg på at spare :?:

Fx var jeg inde på skat's side for at udfylde en formular.
Den er åbenbart blevet lavet om og som det første, da jeg går på deres side, er en pop-up med anmodning om at vurdere deres side op - ja, men jeg er jo slet ikke kommet ind så jeg kan bruge den endnu :???: :thumbdown:

Jeg finder der hen hvor jeg skal være - og det er egentlig ikke blevet stort nemmere end det plejer at være - og får udfyldt det jeg skal.
Da jeg trykker "print" åbner et nyt vindue i min browser med dokumentet, og derefter åbner min printer-dialog. Jeg var dum nok til kun at kontrollere at jeg skrev ud på A4 og fra den rigtige papirbakke, så da siden kommer ud mangler 20% af højre side at dokumentet (går ud over papirbredden). :fighting:
Det er nyt, det plejer at være sådan at den skriver to sider ud hvor der på side to kun står: websideadresse, er en blå linje, side 2 af 2 samt dato og klokkeslet. :lol: OK, vi sparer en side men kan til gengæld ikke sele hele teksten. - Fremskridt :?: :roll:

Da det ikke er muligt at prøve at genudskrive fra pop-up vinduet lukker jeg det og trykker "print" igen. Nu popper kun et tomt vindue op som ikke kan forbinde til skat.dk :roll:

Dokumentet står dog stadigt på siden ved skat og jeg prøver så at skrive ud fra det browser-vindue. Der er jeg nød til at skalere det ned til 70% for at hele siden bliver skrevet ud, så nu skal jeg til at sidde med lup for at betale moms. :twisted:
Mvh.
Uffe

Ubuntu minimal m/ Mate desktop 64bit
Asrock N68-GE3 UCC - AMD X4 640 - 4 Gb Kingston ram
OCZ Vertex 4 SSD 60 Gb + 500 Gb WD sATA HD

Ultimate Edition 2.9 64bit
Asrock 2core 1333-2.66G - 2 Gb Kingston ram
750 Gb Samsung WD sATA HD
Plextor DVD-RW - Asus 24" fladskærm

Omega T107, 7" Kina Android tablet
Brugeravatar
Uffe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Hornslet, Syddjurs
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Re: Offentlige sider

Indlægaf Birthe » man 1. sep 2014 18:19

Hej Uffe
Uffe skrev:Man forledes meget ofte til at tro at de firmaer som laver sider for det offentlige med vilje indbygger fejl som de så kan score kassen på at rette - eller bruger de bare sekunda programører i et forsøg på at spare :?:

Tjah, det lyder mest som genbrug fra et andet område. Min naboven oplevede nemlig noget helt tilsvarende for mere end 1 år siden...ikke på skats hjemmeside, men nogle formularer i forbindelse med aktivering. Det endte med, at han måtte aflevere det udprintede for ikke at opleve "følger". Helt som du skriver, fik han ikke chancen for at gøre et nyt forsøg med udprint.

Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Odense, Fyn
Brugererfaring med Linux:: Lidt øvet

Tilbage til ØV !!!