Fandt lige...........

Så længe du overholder forumreglerne.

Redaktør: Måns

Fandt lige...........

Indlægaf Uffe » søn 20. mar 2011 10:27

........den her Måns, http://www.slx.no/ - men den kender du formentlig :whistle:
Mvh.
Uffe

Ubuntu minimal m/ Mate desktop 64bit
Asrock N68-GE3 UCC - AMD X4 640 - 4 Gb Kingston ram
OCZ Vertex 4 SSD 60 Gb + 500 Gb WD sATA HD

Ultimate Edition 2.9 64bit
Asrock 2core 1333-2.66G - 2 Gb Kingston ram
750 Gb Samsung WD sATA HD
Plextor DVD-RW - Asus 24" fladskærm

Omega T107, 7" Kina Android tablet
Brugeravatar
Uffe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Hornslet, Syddjurs
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Re: Fandt lige...........

Indlægaf Måns » søn 20. mar 2011 13:49

Hej Uffe
Uffe skrev:........den her Måns, http://www.slx.no/ - men den kender du formentlig :whistle:

Ja, den kendte jeg godt - men det er et par år siden jeg checkede den ud, så tak for påmindelsen.
Jeg er gået i gang med at downloade dvd-imaget...
----
Det er tankevækkende at dokumentations wikien kun findes på engelsk, tysk, italiensk og norsk!!!
I Danmark er vi stolte af at være det land der har fostret højskoletraditionen (Grundtvig).
Vi har de såkaldt "frie skoler", der er baseret på undervisningspligt, men frit skolevalg.
Vi har, den måske ældste?, tradition for kollaborativt foreningsarbejde: de gl. skytte- og gymnastikforeninger, højskoleforeningerne, mejerierne etc. etc. - alt sammen noget, der viser at vi HAR haft evnerne til at samarbejde om fælles visioner, startende i lokalområderne.
----
Måske skal Norges foregangsposition på skole/linux området forstås sådan, at fordi de netop IKKE har frit skolevalg, - og staten måske i højere grad er forpligtede til at løse en fælles opgave tænker fornuftigt og sparer på skillingerne, hvor det kommer alle til gavn???
----
    I Norge er der 9 skoleLinux servicecentre:
    BzzWare as ,Grimstad
    FreeCode AS ,Oslo
    ITsjefen.no AS ,Trondheim
    JooCom AS ,Drammen
    LinPro AS ,Oslo
    LinuxLabs AS ,Asker
    Open framework Systems AS (OFS) ,Lillehammer
    Skolelinux Drift AS ,Oslo
    SNORRE Data AS ,Lillestrøm
kilde
----
I Danmark har vi 1 firma, der tilbyder installation af skoleLinux !!!
seebergit.dk skrev:Besparelserne ved at anvende Skolelinux er ifølge flere uafhængige norske rapporter opgjort til op mod 60% i forhold til traditionelle Windows løsninger. Rapporterne kan ses her: Rapporter

----
Hvis jeg bliver friskolelærer igen, og får ansvaret for at omlægge/sætte IT-systemet op på skolen - vil jeg helt klart forsøge mig med SkoleLinux :thumbup: :thumbup:

Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Havbro, Aars, Himmerland, Nordjylland, Jylland, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Tilbage til Ordet er frit