Lektion 9 og 10

Forum især for de unge linux-brugere. Det eneste sted på forum hvor SMS-forkortelser er tilladt :-)

Redaktør: Måns

Lektion 9 og 10

Indlægaf Måns » tors 28. apr 2011 20:36

Jeg beklager, men jeg har ikke prioriteret at skrive om de sidste to lektioner (jeg blev lige fanget af noget andet...)
Lektion 9:
Vi installerede VirtualBox og startede live-cd iso'er op fra virtuelle maskiner uden harddisk... Både i Windows og Linux. Sjovt og lærerigt :thumbup: :thumbup:
Lektion 10:
Opgaven var at besvare posten: "Min mening"... Jeg så at alle (bortset fra Philip, der ikke var tilstede) skrev noget på forum, men det er kun Pernilles indlæg, der er "kommet tilsyne" indtil nu..
Er det noget jeg kan gøre noget ved??
Jakob, fik installeret VirtualBox i sin Windows og skal have testet om Puppy Studio rt, vil "give lyd fra sig", når den kører som virtuel maskine. Hans Acer har KUN lyd fra output stikket og ikke fra højtalerne, når Puppy Studio køres som livecd...?? Vi har prøvet med Alsaconfig i flere omgange uden held...
:red-cheers: :red-cheers:
Mvh Måns

Ps: Nu går vi ind i prøveperioden (skriftlige prøver i næste uge) - og jeg er bange for at det var det for denne gang - håber at nogen har fået noget ud af det, - om ikke andet de unge mennesker :grin: :grin:
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Havbro, Aars, Himmerland, Nordjylland, Jylland, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Re: Lektion 9 og 10

Indlægaf Uffe » tors 28. apr 2011 21:17

Måns skrev:Lektion 10:
Opgaven var at besvare posten: "Min mening"... Jeg så at alle (bortset fra Philip, der ikke var tilstede) skrev noget på forum, men det er kun Pernilles indlæg, der er "kommet tilsyne" indtil nu..
Er det noget jeg kan gøre noget ved??

Jeg har været inde og kigge i ACP, der er to nye der har meldt sig på - Morten og Frederik - men de har enten ikke skrevet noget eller også har de ikke trykket på "Udfør" da de var færdige. Der er dog en sidste mulighed og det er at de har været så længe om at skrive at de er "timed-out" inden at de er blevet færdige, men så lange indlæg har de formodentlig ikke været i gang med :wink:
Jakob, fik installeret VirtualBox i sin Windows og skal have testet om Puppy Studio rt, vil "give lyd fra sig", når den kører som virtuel maskine. Hans Acer har KUN lyd fra output stikket og ikke fra højtalerne, når Puppy Studio køres som livecd...?? Vi har prøvet med Alsaconfig i flere omgange uden held...
:red-cheers: :red-cheers:
Mvh Måns
Ikke at jeg vil gøre mig klog på VirtualBox, men jeg synes at jeg har hørt det der før så :giys: må vide en del om det.
Ps: Nu går vi ind i prøveperioden (skriftlige prøver i næste uge) - og jeg er bange for at det var det for denne gang - håber at nogen har fået noget ud af det, - om ikke andet de unge mennesker :grin: :grin:

Du har i hvert fald gjort dit til det :thumbup: :thumbup:
:cheers:
Mvh.
Uffe

Ubuntu minimal m/ Mate desktop 64bit
Asrock N68-GE3 UCC - AMD X4 640 - 4 Gb Kingston ram
OCZ Vertex 4 SSD 60 Gb + 500 Gb WD sATA HD

Ultimate Edition 2.9 64bit
Asrock 2core 1333-2.66G - 2 Gb Kingston ram
750 Gb Samsung WD sATA HD
Plextor DVD-RW - Asus 24" fladskærm

Omega T107, 7" Kina Android tablet