Min mening

Forum især for de unge linux-brugere. Det eneste sted på forum hvor SMS-forkortelser er tilladt :-)

Redaktør: Måns

Re: Min mening

Indlægaf mjjzf » lør 21. maj 2011 23:47

Altså... der er nogle ting, der kommer med alder og mentalitet. Jeg bruger Linux fortrinsvist for at få ydelse ud af noget gammelt jern. Min Thinkpad med 1,6 GHz Pentium M og 384 MB RAM startede programmer hurtigere og var væsentligt hurtigere i optrækket end min Windows 7-arbejdscomputer, som havde en ret potent processor og en kraftig RAM-portion. Det lægger jeg vægt på.
Jeg arbejder rigtigt, rigtigt meget med tekst. Og på det punkt ville jeg i den grad ikke stå stærkere med en Windows-maskine. Ville mit CV eller mit BA-projekt være mere raffinerede på anden platform end OpenOffice på Slackware? Næppe. I den sidste tid har jeg skrevet lige over 100 ansøgninger i Abiword.
Det med spillene og professionel grafik har jeg ofte tænkt på, fordi en Linuxinstallation med f.eks. Openbox bruger yderst få ressourcer sammenholdt med en fuld Windows-installation. Så man vil kunne få betragteligt bedre ydeevne ud af en Linux-grafik- eller spilplatform. Hvis et softwareleveringssystem som Steam i stedet var en Linuxdistribution, som krævede yderst lidt, men altid var opdateret til de enten nyeste eller mest stabile grafikdrivere, hvor det eneste installerede program var en browser til at installere de indkøbte spil eller programmer fra... ja, så ville det være en ekstremt potent kombination. På samme måde som hvor vi på disse sider har kunnet konstatere entusiasmen for Puppy, dens tilpasningsmuligheder til specifikke funktioner og lave systemkrav.
Brugeravatar
mjjzf
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Valby, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Meget øvet

Re: Min mening

Indlægaf Måns » søn 22. maj 2011 21:58

Hej Morten
mjjzf skrev:Ville mit CV eller mit BA-projekt være mere raffinerede på anden platform end OpenOffice på Slackware? Næppe.

Jeg har naturligvis (-og ikke spor overraskende..) et svar på det spørgsmål.... -gæt :grin:
http://xn--mns-ula.dk/mama/cv/
Du kan lege med cv'et (skrive i det) ved at klikke edit ... Vil du gemme dine ændringer, kan du gøre det fra menuen øverst til venstre "Upload"-> "Gem til nettet"
Brugernavn: sandkasse
Kode: sandkasse

Du kan vælge mellem 4 forskellige temaer til cv'et i popuppen "theme" samme sted.... (Vi kunne finde på nogle flere, hvis det skulle være...?)
mjjzf skrev: I den sidste tid har jeg skrevet lige over 100 ansøgninger i Abiword.

Det kunne være sjovt at bruge din erfaring med ansøgninger og skrivning i det hele taget - til at sætte en TiddlyWiki op som skabelon til skrivning af ansøgninger..

Måske har du lyst til at se en TiddlyWiki, der både kan fungere som en GTD, et arkiv med alle bilag og ansøgninger, kontaktadresser etc. OG samtidig være skriveværktøjet for ansøgninger mm?? (wysiwyg eller wikisyntaks alt efter opgaven...)
Kort sagt en "alt i een"-løsning... - fordi den også vil være tilgængelig online, evt. fuldstændig privat med indlogning...
----
Jeg har lavet en kombination af mGSD (TiddlyWiki GTD) og FCKeditor(højreklik og gem), som svar på denne tråd: Combining VisualTW and mGSD ...
Hvis du klikker på "wysiwyg" i en tiddler åbnes en FCKEditor - og alt du skriver eller kopierer ind i editoren vil blive gemt tilbage til tiddleren som html...
Som jeg skriver i tråden, foretrækker jeg WikiSyntaks fremfor html - og jeg har derfor også installeret QuickEditToolbar. Den vises når man klikker "edit" i en tiddler - og er efter min mening et MEGET "stærkt" bud på et alternativ til Wysiwyg for html - især fordi kildeteksten IKKE bliver fyldt med html-koder.
Fordele:
1) Wiki tekst fylder meget mindre end html (færre tegn) -
2) Kildeteksten er læselig
3) Makroer er mulige hjælpere i både skrive- og læseprocesserne...
Men som nævnt HAR jeg implementeret FCKeditor -når AbiWord klarer skrivning af ansøgninger, gætter jeg på at FCKeditor kan dække alle behov mht. formatering etc...?
----
Blot en ide ... :grin:
:red-cheers: :red-cheers:
Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Havbro, Aars, Himmerland, Nordjylland, Jylland, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Foregående

Tilbage til Linux.deb@ 4 U