Saldi: Hvad og hvorfor ?

Saldi: Hvad og hvorfor ?

Indlægaf Uffe » lør 26. jun 2010 13:53

Saldi er et dansk Open Source regnskabsprogram. Det kan køres enten fra deres server til yderst rimelige priser, eller man kan installere det på egen server gratis.
For nylig startede jeg selv firma op med en kompagnon - vi er kun to mand og skal ikke være flere - og valgte i den forbindelse at bruge Saldi på egen server af flere grunde:
  • Open Source konceptet er lige mig (yd hvor du kan og modtag med glæde - der er i hvert fald sådan jeg ser det) :wink:
  • Det gav mulighed for at oprette op til flere test-regnskaber som det ikke gjorde noget at der blev "pillet måske lidt for meget i"
  • Jeg ville gerne prøve at ha' en server op at stå alligevel, så her var der god grund til at gøre det.
  • Samtidig er det en ikke så omkostningstung løsning når der kun er to til at betale, men det er ikke den primære årsag, der findes også rimeligt billige betalingsløsninger så som Danlet eller det norske Winvask - de dur bare ikke hvis man ikke bruger windows (har prøvet at installere winvask i Wine - det virker ikke ordentligt og jeg vil IKKE tilbage til windows :!: )

Saldi har deres eget forum http://forum.saldi.dk/ så hvorfor det her :?: Fordi man for eksempel ikke kan poste billeder på deres forum - man kan linke til billeder, men forsvinder de fra deres placering er der ikke meget ved det.
Det her skal kun være et supplement til "forum.saldi" og skal på ingen måde træde i stedet for. :cool:
Brugeravatar
Uffe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Hornslet, Syddjurs
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Tilbage til Saldi