Portable Apps

Portable Apps

Indlægaf Birthe » lør 5. feb 2011 08:20

http://portableapps.com/
Mulighed for at bruge yndlingsprogrammerne, når man flytter computer.
Kan være en introduktion til mange gode open source programmer for Windows brugeren.
Jeg har brugt min usb med portableapps på enkelte puplets med wine. Succesen afhænger af wine version.

Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Odense, Fyn
Brugererfaring med Linux:: Lidt øvet

Re: Portable Apps

Indlægaf Måns » lør 5. feb 2011 13:45

Birthe skrev:http://portableapps.com/
Mulighed for at bruge yndlingsprogrammerne, når man flytter computer.
Kan være en introduktion til mange gode open source programmer for Windows brugeren.
Jeg har brugt min usb med portableapps på enkelte puplets med wine. Succesen afhænger af wine version.

Mvh. Birthe

Hej Birthe

Der er også PortableLinuxApps.
Det er herfra jeg bruger Boxee (Super mediacenter i en Puppy!! - det kører fint også uden Wine :grin: ), portable FireFox og portable Chrome...
Jeg synes ikke browserne kører lige så godt som "rigtige" installationer - men portable Boxee kører faktisk bedre - også end en "rigtig" installation i Ubuntu, på en kraftigere maskine!!
NB!: Man skal installere den rigtige videodriver - I mit tilfælde Xorg High -GLX (via QuickPet i Puppy..)
:cheers:
Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Havbro, Aars, Himmerland, Nordjylland, Jylland, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Re: Portable Apps

Indlægaf Birthe » lør 5. feb 2011 15:33

Hej Måns.
Tak skal du have. Skønt ikke at behøve Wine i Puppy. :thumbup:
Der er godt nok noget at vælge imellem. :lol:

Taknemmelig hilsen, Birthe
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Odense, Fyn
Brugererfaring med Linux:: Lidt øvet

Tilbage til Anden Open Source