OpenOffice 3.2

Re: OpenOffice 3.2

Indlægaf Uffe » fre 11. mar 2011 18:39

Det klarede I jo fint, og fandt samtidigt lidt guldkorn til os andre :thumbup:
Mvh.
Uffe

Ubuntu minimal m/ Mate desktop 64bit
Asrock N68-GE3 UCC - AMD X4 640 - 4 Gb Kingston ram
OCZ Vertex 4 SSD 60 Gb + 500 Gb WD sATA HD

Ultimate Edition 2.9 64bit
Asrock 2core 1333-2.66G - 2 Gb Kingston ram
750 Gb Samsung WD sATA HD
Plextor DVD-RW - Asus 24" fladskærm

Omega T107, 7" Kina Android tablet
Brugeravatar
Uffe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Hornslet, Syddjurs
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Indlægaf Birthe » ons 16. mar 2011 22:01

frost skrev: i dag kom der så en opdatering til Openoffice i Opdateringshåndtering og den blev så installeret. Nu virker dansk sprog så ikke og jeg har forsøgt at følge din vejledning vedr. Openoffice 3.2, men det ser ud til at nogle sprogpakker er ødelagt. Når jeg i sprogunderstøttelse vælger installer ikke instalerede sprogpakker får jeg en boks der siger " Kunne ikke gennemføre ændringerne!Ret fejl på de ødelagte pakker først.

Det var så min tur på Mint 9 i dag. Opdatering til Openoffice 3.2 "Kunne ikke gennemføre ændringerne!Ret fejl på de ødelagte pakker først.

Uffe skrev:Du går i Synaptic-pakkehåndtering og vælger "brugerdefinerede filtre" nede i bunden til venstre. Så går du op i menuen til venstre og vælger "Beskadiget" og til sidst trykker du på "Genindlæs" oppe i rækken med ikoner.
Hvis der dukker nogle pakker op i vinduet til højre, så højreklik på dem og vælg "Marker til geninstallering" og tryk på "anvend"-ikonet.

Går den så går den, men det gjorde det ikke! Synaptic siger, at der ikke er fejl på installerede pakker.

Jeg fjernede Openoffice sådan her:
Kode: Vælg alt
sudo apt-get purge openoffice*.*

Jeg huskede tråden her. Nu bruger jeg også Libreoffice og på dansk. :thumbup:

Taknemmelig hilsen, Birthe
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Odense, Fyn
Brugererfaring med Linux:: Lidt øvet

Indlægaf Uffe » ons 16. mar 2011 22:12

Ja, OpenOffice er vist lige så stille ved at gå i hundene, nu da det er Oracle der står for den :whistle: - tilgengæld rykker LibreOffice sig hurtigere fremad en OOo nogen sinde har gjort :thumbup:
Mvh.
Uffe

Brugeravatar
Uffe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » ons 16. mar 2011 22:22

Der er EN ting, jeg vurderer et hvilket som helst tekstbehandlingsprogram efter. Dispositionsvisning/Outliner. Kært barn har mange navne. Hvor nemt og overskueligt er det, hvor logisk og praktiske er genvejstaster. SUK.
På lige det punkt må jeg skuffe. Der var gamle udgaver af unævneligt program altså liiiiiiiiige mig.

Håber at tid og øvelse gør mester.

Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Uffe » ons 16. mar 2011 22:48

Birthe skrev: hvor logisk og praktiske er genvejstaster. SUK.
På lige det punkt må jeg skuffe. Der var gamle udgaver af unævneligt program altså liiiiiiiiige mig.

Håber at tid og øvelse gør mester.

Mvh. Birthe

Jeg kan lige så godt indrømme at jeg ikke bruger genvejstaster ret meget :oops: men - så vidt jeg kan se, kan du selv definere dine genvejstaster så de er skræddersyet til dig. Det skulle undre mig om ikke også den fil du gemmer dine ændringer i, vil kunne flyttes med dig til andre installationer af LO.
Skærmbillede-16-03-2011.png
(viser så også at jeg ikke gidet ændre til danske menuer - mest fordi det ikke generer mig)
Mvh.
Uffe

Brugeravatar
Uffe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf mjjzf » tors 17. mar 2011 06:41

Interessant, outlining bruger jeg aldrig.
Har du nogensinde hørt om Emacs Org-Mode?
Jeg har hørt fra mange, der bruger den til rigtigt lange dokumenter.
Brugeravatar
mjjzf
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Valby, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Meget øvet

Indlægaf Birthe » tors 17. mar 2011 10:28

mjjzf skrev:Interessant, outlining bruger jeg aldrig.

:eek: Fordi du skriver meget. Jeg har fundet det virkelig vanedannende.
mjjzf skrev:Har du nogensinde hørt om Emacs Org-Mode?
Jeg har hørt fra mange, der bruger den til rigtigt lange dokumenter.

Tak. Emacs Org-Mode havde jeg ikke hørt om. Jeg så video'en her: http://orgmode.org/GoogleTech.html. Vurderet ud fra det, minder det om en tekst editor, jeg brugte tilbage i DOS. Nemlig EF editor.
EF editor og tekstbehandleren på de små Psion 3 (a, mc osv)lommecomputere, var det der fik mig i gang med at bruge Outlining og lede efter det i tekstbehandlere. Psions tekstbehandlere matchede Word 2.0, så det var naturligt at komme i gang også med formateret tekst. Det var her, jeg syntes, det virkede bedst. Siden er det blevet en funktion, mest til master dokument styring, eller jeg misforstår noget :mrgreen:
Det er rigtig fint til lange dokumenter, men det er også helt fint til at få styr på tankerne og dermed det skrevne. Først med outlining kom jeg selv i gang med at skrive mere end et par ord ad gangen :smile:
Skolelærere og journalister plejer at være rigtig glade for Outlining.

Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf mjjzf » tors 17. mar 2011 11:11

Nu har jeg ikke skrevet noget længere sammenhængende siden denne her. Jeg er ganske produktiv, men sjældent i længere format. Jeg bruger Focuswriter til at skrive mine artikler for tiden.
Nu ved jeg jo ikke om du skriver dokumenter, som andre skal arbejde videre med, men udfra det nævnte er jeg også nødt til at spørge, om du kender LyX? Jeg skrev en artikel om LyX til Nettips for en tid siden.
Brugeravatar
mjjzf
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » tors 17. mar 2011 11:56

mjjzf skrev:Nu ved jeg jo ikke om du skriver dokumenter, som andre skal arbejde videre med, men udfra det nævnte er jeg også nødt til at spørge, om du kender LyX? Jeg skrev en artikel om LyX til Nettips for en tid siden.

Nej, jeg skriver mest private dokumenter, men også ofte for andre, der lige skal have dokumenterne pudset af. Det er med andre ord ikke et avanceret/erhvervsrettet forbrug.
Jeg har hentet Emacs via programhåndtering og vil også se nærmere på Lyx. Det er altid godt at lære noget nyt - og så vælge!
Dit eget valg af Focus Writer og din artikel om Officepakker afpejler jo tydeligt, hvor personligt et valg en tekstbehandler/officepakke egentlig er. Iøvrigt fandt jeg afsnittet om overkill rimelig morsomt :eek:

Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf mjjzf » tors 17. mar 2011 12:20

Grunden til spørgsmålet er jo, at LyX producerer filer af sin egen type, så det er ikke altid noget, der egner sig til udveksling; men den producerer som sagt nydelige PDF-filer.
Med hensyn til Org-Mode, så blev den gennemgået i Mintcast episode 9 og episode 34. De er meget lærerige, sammenholdt med at det ikke lige er så tilgængeligt stof.
Brugeravatar
mjjzf
Site Admin
Site Admin

ForegåendeNæste

Tilbage til Nye versioner af programmer.