TW5 hangouts

Redaktør: Måns

TW5 hangouts

Indlægaf Måns » man 13. maj 2013 20:38

Hej TW-afficionados

Jeg var så heldig at være med på et "Google-hangout" med nogle af de "store drenge" i TW-branchen.
hangout_snapshot_0.jpg

Jeremy havde skrevet en lille dagsorden - og jeg gætter på han havde tænkt sig at holde sig til den > men der gik ikke mange minutter før "kæphestene" blev kørt frem...
Jeremy: Project Cecily (ZUI zooming interface)
Eric Shulman: Moveable Panels og PasteUp...
Mario Pietz: Grafiske MindMaps
Alex Hough: ? mht. billeder og annotation vha. iPads og telefoner ...
Måns: Efterspørgsel på demonstration af simplere interface og nemmere listemakro (a lá ForeEachTiddlerPlugin)

Alex og jeg fik svar på vore spørgsmål - og så gik resten af tiden med demoer og snak om "kæphestene"...

Det var ganske hyggeligt - Jeremy nød et glas rødvin og fik spist lidt knækbrød undervejs > Alex galoperede rundt i sit børneværelse for at finde en passende stilling at nyde hangoutet i. Mario var nok den eneste, der virkelig havde forberedt sig på hangoutet - og så ud til at ligge og flyde i sin bedste lænestol med webcam og mikrofon indstillet korrekt fra starten....
Eric glimrede ved at (vise sit underansigt og) være ekstremt lydhør - selvom hans videosignal forsvandt og kom igen - konstant i vores 1½ times samtale...

Jeg var IKKE den af deltagerne, der talte bedst engelsk - men alle morede sig meget over, at jeg kunne holde piben kogende under det meste af mødet :???: :lol:

Jeg havde startet en TWsOS livesession op, da jeg meldte mig til mødet - og var spændt på om det ville lykkes at få video og lyd til at virke.
Der dukkede en dialog op med det samme, der lod mig vælge hvilken type installer jeg ville bruge for at kunne deltage.
Der var alle de typer Linux (32 eller 64 bits) pakker jeg kunne forestille mig, - valgte "google-talkplugin_current_i386.deb" - installerede - og popupvinduet med videochatten blev opdateret med det samme...

Det eneste jeg skulle gøre for at alt virkede - var at åbne retrovol (lydmixeren) og skrue op for den interne mikrofon. (+ hovedtelefoner - det kan anbefales :angel: )

Jeg forsøgte at screencaste hangoutet - men løb tør for plads i tmp/ram - og måtte opgive :doh: :whistle: Næste gang vil jeg starte fra en frugal installation og se om det hjælper...

Jeg vil anbefale Google hangout til alle med et webcam og en mikrofon, (der virker) -> men jeg tror man skal have prøvet det nogle gange før man er i stand til helt at fokusere på de emner man vil diskutere og som man har forestillet sig før mødet startes :whistle: :shock: :lol:

På den anden side er "kæphestesnakken" nok også et udtryk for at man snakker for sjældent sammen - og man vil gerne liiige vise hvad man har lavet - i tilfælde af, at de andre ikke allerede har opdaget det :angel: :grin: :grin:
Lidt blær skal der jo også være plads til - især i godt selskab/mellem interesse-venner (og allerede bekendte fans) - så er det helt i orden :clap: :clap: :thumbup: :thumbup:

Sig til hvis du/I skulle have lyst til at prøve Google-hangout af - det er især velegnet til visning af skrivebord og demonstration af hvad man evt. laver i en browser. Det er ikke noget problem at være MANGE med i live-chatten på een gang :thumbup:

:red-cheers: :red-cheers: :red-cheers:
Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Havbro, Aars, Himmerland, Nordjylland, Jylland, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Re: TW5 hangouts

Indlægaf Birthe » man 13. maj 2013 21:09

Hej Måns
Tak for en virkelig levende beskrivelse :thumbup:
Måns skrev:Jeg forsøgte at screencaste hangoutet - men løb tør for plads i tmp/ram - og måtte opgive :doh: :whistle: Næste gang vil jeg starte fra en frugal installation og se om det hjælper...
:razz: Ærgerligt! Heldigvis skrumper din beskrivelse ærgrelsen betragteligt :grin:
:red-cheers: :red-cheers:
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Odense, Fyn
Brugererfaring med Linux:: Lidt øvet

Indlægaf Måns » tirs 14. maj 2013 19:11

Hej igen
Måns skrev:Jeg forsøgte at screencaste hangoutet - men løb tør for plads i tmp/ram - og måtte opgive :doh: :whistle: Næste gang vil jeg starte fra en frugal installation og se om det hjælper...

Hmm - Jeg fandt ud af, at jeg blot skal ændre "working directory" fra /tmp til et andet sted - evt. usb eller anden disk. Frugal installation er derfor ikke nødvendig...

Jeg har skrevet en (lettere modificeret) engelsk udgave af mit resumé på google grupper.

Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Måns » tirs 4. jun 2013 18:46

Hej TiddlyWikianere

Jeremy Ruston er godt på vej med en helt ny TiddlyWiki, der er skrevet om "helt fra bunden".
Planen er at den skal være anvendelig i mindst 25 år - så det er et ambitiøst projekt!

http://five.tiddlywiki.com

Jeg har deltaget i de to første Hangouts Jeremy har arrangeret - men kunne ikke deltage i det sidste i går eftermiddags - til gengæld lykkedes det for Jeremy at få optaget videokonferencen og lagt den ud på YouTube.

Hvis du vil have en fornemmelse af hvad Jeremy, Pmario og Eric Shulman er for nogle "størrelser" - og få et indblik i hvilke planer der er for TW5s plugin arkitektur - vil jeg anbefale at se videoen:
http://www.youtube.com/watch?v=jduxruwB5K4

Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Tilbage til TiddlyWiki