Opdatering af TW på tiddlyspace.gir.dk

Redaktør: Måns

Opdatering af TW på tiddlyspace.gir.dk

Indlægaf Måns » fre 12. okt 2012 08:50

Hello

Jeg har lige glemt at fortælle at "TiddlyWiki-kernen" er blevet opdateret på tiddlyspace.gir.dk til version 2.6.6 (for en uges tid siden). (Kim har været så venlig :grin: :thumbup: :thumbup: )
:red-cheers: :red-cheers:
Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Havbro, Aars, Himmerland, Nordjylland, Jylland, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Re: Opdatering af TW på tiddlyspace.gir.dk

Indlægaf Måns » ons 13. mar 2013 16:11

Hej

Jeg bad Kim om at opdatere tiddlywebwikien på tiddlyspace.gir.dk i dag.
Pt. giver det nogle uforudsete problemer - derfor er der udfald i forbindelsen.

Jeg er ikke helt klar over om opdateringen af jQuery i wiki-kernen kommer til at betyde en FULD opgradering af hele TiddlySpace systemet er nødvendig - i så fald vil man måske opleve flere problemer med temaer og scripts etc...

Som sagt arbejder Kim på problemerne....
Læs med her: http://groups.google.com/group/tiddlywe ... b3857219a1

Sig til hvis du oplever problemer med tema eller scripts i løbet af i dag eller i morgen - så vil jeg kommunikere det videre til Kim eller Chris (Dent) :!: :!:
:red-cheers: :red-cheers: :red-cheers:
Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Måns » ons 13. mar 2013 23:09

Måns skrev:Som sagt arbejder Kim på problemerne....
Læs med her: http://groups.google.com/group/tiddlywe ... b3857219a1

Umiddelbart ser det ud til at Kim er kommet til at opdatere mere end TiddlyWebWiki - og at det betyder at der skal gennemføres en fuld manuel migration af data..
Chris skrev:Based on the
error you have reported it looks like they have upgrade all of
tiddlyweb, tiddlywebwiki, _and_ tiddlywebplugins.tiddlyspace (the
package). Doing the latter would most likely have brought in new database
code (moving from tiddlywebplugins.mysql or tiddlywebplugins.mysql2
to tiddlywebplugins.mysql3).

If that happened then the database schema in the new code is
different and a manual migration is required.

Jeg har ikke en anelse om Kim har tid til at gøre noget ved det - eller hvornår...

Det er desværre lidt kritisk for nogle af mine skoleting og en ansøgning der skal afsted senest fredag.....
Så -jeg håber der sker noget - snart...
Beklager hvis andre er ramt lige så hårdt...
:crossfingers: :crossfingers: :crossfingers: :crossfingers: :crossfingers:
Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Måns » lør 16. mar 2013 02:01

Måns skrev:Så -jeg håber der sker noget - snart...

Kim har udført et KÆMPE arbejde med migrationen - og det er *NÆSTEN* lykkedes... :flowerbasket: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :clap: :clap: :clap: :clap:

Desværre ser det ud til at man ikke kan redigere i sine spaces endnu - og der mangler en bagscenemenu pt..

Men det vigtigste er opnået- at spacene stadig eksisterer og kan ses.

Hvis Kim skal bruge Chris' hjælp - kan der godt være lang ventetid - fordi Chris er væk i næste uge.

Har man brug for hjælp til at hente sine spaces til lokal redigering, skal jeg gerne skrive en tutorial her i tråden...

Hurtigt tip:
Skriv en URL (erstat "DitSpace" med navnet på dit space...):

Kode: Vælg alt
http://DitSpace.tiddlyspace.gir.dk/?download=DitSpace.html

Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » lør 16. mar 2013 09:18

Hej Måns
Jeg kan godt se og downloade.....de spaces, jeg kan huske, at jeg har.... :grin: :grin:
Antydningen af bagscene ligner den opdaterede udgave, vi kender fra Tiddlyspace.com GRRRRR....ØV.
(Læs - du får travlt.........!!!!!)
Jeg mener at kunne huske, at du forsøgte og havde problemer med at oversætte noget af det og ændre, f.eks. for at få notetagning....eller lign.
MEN, jeg kan ikke se http://kingkong.tiddlyspace.gir.dk eller http://gruppe.tiddlyspace.gir.dk/. Det er det sidste space, jeg arbejdede på - før det hele skete. Er det fordi vi er flere brugere??????
Mystisk, for jeg kan godt downloade begge de nævnte spaces, ved at vølge din anvisning! Resultatet af downloaden ser ud og virker, som den skal.

Kommer opgraderingen til at betyde, at privateer kan komme til at virke?

Måns skrev:Kim har udført et KÆMPE arbejde med migrationen - og det er *NÆSTEN* lykkedes... :flowerbasket: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :clap: :clap: :clap: :clap:

FANTASTISK, en sand superhelt :shark: :shark: :shark: :shark: :shark: :flowerbasket:
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Odense, Fyn
Brugererfaring med Linux:: Lidt øvet

Indlægaf Måns » fre 29. mar 2013 17:05

Hej TwEntusiaster

Så ser det sør'me ud til at TiddlySpace.gir.dk kører igen - med "gemmefunktionalitet" og den nye slags bagscene ... etc etc.. :grin: :grin: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Den store forskel fra det gamle tiddlyspace og det nuværende - er at systemtiddlere, der har med selve webtjenesten at gøre, bliver holdt ude af tidslinier og andre lister.
Bagscenen er "gået tilbage" til at være mere tiddlywiki specifik - det "space-orienterede" finder man i popuppen længst oppe th... F.eks. "This space" og "Your account"...

Meld tilbage hvis der er noget som ikke virker :thumbup:
Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » fre 29. mar 2013 17:27

Hej Måns
Måns skrev:Så ser det sør'me ud til at TiddlySpace.gir.dk kører igen - med "gemmefunktionalitet" og den nye slags bagscene ... etc etc.. :grin: :grin: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Det er jo intet mindre en fantastisk :thumbup:
Måns skrev:Bagscenen er "gået tilbage" til at være mere tiddlywiki specifik - det "space-orienterede" finder man i popuppen længst oppe th... F.eks. "This space" og "Your account"...

Vedrørende det "space-orienterede", Search virker ikke.
Your account -Find Space- eller View all, virker ikke.
Gemmes kan der- og jeg så også din tiddler "Gem ændringer".
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » fre 29. mar 2013 17:38

Hej Igen
Bagscenen melder fejl i <<sync>>
På forsiden så jeg, at der konstant ikke er nogen tiddlere af samme navn i spaces du følger. Follow virker nok ikke.
Inclusion virker, jeg forsøgte at inkludere @minespaces, det kunne jeg godt. Men <<MySpaces> beder om reset og vil filtrere efter tag. :oops: :oops:
Prøv at se @mapper. Alle spaces der inkluderer viser fejl i macro <<treeview2>>
Mvh. Birthe

Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » søn 31. mar 2013 12:52

Hej Måns
http://tiddlyspace.gir.dk/, viser udelukkende "Get your own tiddlyspace tilmelding".
Jeg er enig i, at alle der endnu ikke har, sørgeligt må mangle eget space.
Jeg har mange spaces men savner frontpage og alle de gode sager til inklusion :wink:
Nyyyyyyyyyyyyyyyyyder at kunne bogmærke igen :thumbup:
Mvh. Birthe

Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Måns » ons 24. apr 2013 13:00

Efter en lille dialog med Kim Rostgaard Christensen (gir.dk) - er vi blevet enig om at det vil være en god idé at starte forfra med tiddlyspace.gir.dk.
Opgraderingsproblemerne er for mange - og for grundlæggende.

Der bliver, efter alt at dømme, tale om at vi får en helt ny installation på en ny/anden server - og jeg vil påbegynde en manuel migrationsprocess, der betyder at jeg vil genoprette de fleste af de plugins, apps og tema-spaces der var på den gamle server.

Det gælder desværre kun de spaces jeg selv har brugerrettigheder på.
Andre brugere (@birthe) er nødt til, at gøre det samme - med mindre man gør mig til medlem af ens space - så vil jeg gøre det.

Det er nødvendigt, at give mig besked om hvilke spaces, det drejer sig om:
Skriv venligst en liste her over de spaces du vil have "ført med over" i det nye tiddlyspace.gir.dk...

Det betyder også at vi har chancen for at oprette en helt ny/anderledes infrastruktur mht. visning af plugins og kommunikation på tværs af spaces via forsiden.

Alle forslag er velkomne :crossfingers: :crossfingers: :crossfingers: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Der vil komme flere oplysninger senere ...
Beklager omstændighederne...

Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Næste

Tilbage til TiddlyWiki