Slacko-pup 5.3

En hurtig mini distribution der fx. kan køre kun fra USB-nøgle og i ram.

Redaktør: haines

Slacko-pup 5.3

Indlægaf haines » ons 26. okt 2011 08:33

Har netop lavet en Frugal install af denne nye sag, baseret på Slackware...

Kan bl.a. hentes her:

http://puppylinux.org/wikka/Puppy53

Det er den første Puppy der selv har fundet lydkort på min gamle PC.

Man kan tilvælge browser, tekstbehandler,, Wine mv. fra Slickpet (Quickpet), som i de sidste udgaver af den den Ubuntubaserede..

Jeg har valgt Firefox 7.01 som browser...

Den flyver afsted her på stedet, så den en er bestemt et forsøg værd.... :thumbup:

Haines
Satori - (japansk): Et pludseligt glimt af klarsyn
Mint 10 LXDE, Mint 8 og 9 Gnome, frugalinstalleret Puppy 431, Wary 5, Puppy Lucid 5.2.5 og 8, Slack-Pup 5.3.
Intel Celeron Pentium4 2.4 GHz Memory 1,5 GB
120 GB ATA HD
haines
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Helsingør
Brugererfaring med Linux:: Helt uøvet

Re: Slacko-pup 5.3

Indlægaf haines » ons 26. okt 2011 23:23

Mint 10 LXDE, Mint 8 og 9 Gnome, frugalinstalleret Puppy 431, Wary 5, Puppy Lucid 5.2.5 og 8, Slack-Pup 5.3.
120 GB ATA HD
haines
Moderator
Moderator

Indlægaf haines » tors 27. okt 2011 22:48

I forbindelse med tidligere indlæg og diskussioner om 'root' problematik og sikkerhed mv., hermed WiKi-uddrag:

Puppy Linux has been criticized for running all users as root and its lack of available applications. DistroWatch reviewer Rober Storey concluded about Puppy 5.2.5 in April 2011: "A lot of people like Puppy - it's in the top 10 of the DistroWatch page-hit ranking. I enjoy Puppy too, and it's what I run exclusively on my netbook. Maybe the only thing wrong with Puppy is that users' expectations tend to exceed the developer's intentions."

In a detailed review of Puppy Linux in May 2011 Howard Fosdick of OS News addressed the root user issue, "In theory this could be a problem -- but in practice it presents no downside. I've never heard of a single Puppy user suffering a problem due to this." Fosdick concluded "
I like Puppy because it's the lightest Linux distro I've found that is still suitable for end users. Install it on an old P-III or P-IV computer and your family or friends will use it just as effectively for common tasks as any expensive new machine."

Ovenstående forklarer vel meget godt med få ord, hvad jeg også selv mener kan være et kriterium for valg af distro, nemlig: "Hvad er dit behov, hvad er 'tilstrækkeligt' til DIT behov for brug af computer......"

haines
120 GB ATA HD
haines
Moderator
Moderator

Indlægaf Birthe » fre 28. okt 2011 08:13

Hej haines.
Slacko-pup 5.3 er umiskendeligt en puppy, hurtig og legesyg. Jeg har ikke brugt andet de sidste par dage.
haines skrev:Det er den første Puppy der selv har fundet lydkort på min gamle PC.

Desværre havde jeg ikke din succes oplevelse med lyd. Den fandt tilsyneladende mit usb lydkort med Multiple Soundcard Wizard, men ingen lyd desværre.
Når du nu har lyd, har du så afprøvet Puppy phone?

Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Odense, Fyn
Brugererfaring med Linux:: Lidt øvet

Indlægaf haines » fre 28. okt 2011 10:55

Hej Birthe ...

Nej, har endnu ikke prøvet telefonen....

Nu har jeg ikke taget en uvidenskabelig tid på denne distro, men den synes lige så hurtig til at starte som Browserlinux, som hos mig har haft rekorden i hurtighed indtil nu...

Jeg har heller ikke brugt megen anden distro end denne siden den udkom.

Vi må sende et takkebrev til én eller anden for denne distro ! :thumbup:

haines
120 GB ATA HD
haines
Moderator
Moderator

Indlægaf Måns » fre 4. nov 2011 15:42

Hej Hans Henrik og Birthe

Jeg har lige prøvet Spup(Slacko) - og synes ligesom jer at det er alle tiders puppy :thumbup: :thumbup: :clap: :clap:
Jeg er lidt fascineret af den bliver på desktoppen, mens man laver sin første save-fil - Jg overvejer om der er særligt smart, eftersom den jo lukker ned lige pludselig - og man bliver fristet til at lave noget i ventetiden??... (gad vidst hvordan man laver en da-langpack?)
Umiddelbart virker den dog MEGET stabil og enkel....
Findes der en udgave uden Seamonkey??
Hvis ikke - hvordan får jeg den så fjernet?? (den ekstra plads skal bruges til FF, Libre Office og danske oversættelser)

Jeg kunne godt tænke mig at lave min næste "elev-puppy" som en remaster af den - men jeg kan ikke bruge Seamonkey hvis den skal "gå hjem" hos dem.. (Heller ikke for mig selv... Jeg er nødt til at have FF eller Chrome...)

:red-cheers: :red-cheers:
Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Havbro, Aars, Himmerland, Nordjylland, Jylland, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Indlægaf Birthe » lør 5. nov 2011 12:01

Hej Måns
Jeg kan lide din tankegang! (Måske fordi jeg genkender "noget") :lol:
Jeg håber inderligt, at der nu eller senere bliver en enklere mere samlet måde at oversætte Puppy på. Der kunne spares en del plads på det område også, ligesom remaster med alle goodies intakt kunne blive nemmere.
Efter en oversættelse ville det også være dejligt, hvis man ikke skulle pille ved det meste af puppy for at få den til at virke.
Jeg mener svagt at huske at have læst, at det var en dårlig idé at fjerne Seamonkey helt, fordi nogle puppyfiler var knyttet til den :wink: Jeg vil helst have FF, men Chrome går også an.
Det varer lidt, før Spup kan erstatte DIN luci5.28 remaster her :thumbup:
:cheers: .
Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » lør 5. nov 2011 12:32

Hej Måns
Før du prøver at installere LibreOffice, kig lige her http://www.murga-linux.com/puppy/viewtopic.php?search_id=2095906816&p=579991#579991

Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Måns » søn 6. nov 2011 00:59

Hej Birthe
Tak for de betænksomme råd :thumbup: :thumbup:
Jeg tror jeg venter et par versionsnumre indtil Spup er modnet med mere aktive brugere :grin: :grin:
Mvh Måns

Ps: Jeremy Ruston har været så venlig at opdatere TiddlyWikis hovedside med nogle af mine forslag - desværre var han så hurtig med copy/paste at mine stavefejl kom med :whistle: :whistle:

Jeg har arbejdet lidt mere på TiddlySpace.DK så nu kan man få et større overblik fra hovedsiden.

Morten har bedt mig om at skrive et indlæg til det kommende Fri-IT om TiddlyWiki - men jeg synes det er ufatteligt svært at begrænse mig - Næste tema er forfatterværktøj, - men jeg skal også skrive "en lille sektion med få-nemme-trin-til-at-komme-i-gang" med TiddlyWiki.... :shock: :scratch:

Jeg er gået i gang med at skrive noget her: Fri-IT.TiddlySpace.DK

Vil du evt. se på det og give et par råd - jeg er kørt lidt fast og kunne godt bruge et par øjne, der ved hvad jeg taler om - men endnu ikke er ramt af "alt for meget indforstået nørderi" på TiddlyWiki :oops: :roll:
Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Havbro, Aars, Himmerland, Nordjylland, Jylland, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Indlægaf Birthe » søn 6. nov 2011 01:20

Hej Måns
Hvor har du dog været flittig. Naturligvis skal jeg da se nærmere på det hele.
Måns skrev:Morten har bedt mig om at skrive et indlæg til det kommende Fri-IT om TiddlyWiki - men jeg synes det er ufatteligt svært at begrænse mig - Næste tema er forfatterværktøj, - men jeg skal også skrive "en lille sektion med få-nemme-trin-til-at-komme-i-gang" med TiddlyWiki.... :shock: :scratch:

Ja begrænsning er ikke let, fordi du har så stor en viden. Du vil også gerne formidle den. TiddlyWiki er imidlertid lidt som en blomsterknop, der gradvist folder sig ud. For meget på een gang virker overvældende. Færdige eksempler er gode til at vise mulighederne.
Ovenstående var generelle betragtninger, nu kigger jeg på, hvad du har skrevet.- :grin:
:red-cheers:
Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Næste

Tilbage til Puppy-linux