PuppyBang Linux 6.0.3

En hurtig mini distribution der fx. kan køre kun fra USB-nøgle og i ram.

Redaktør: haines

PuppyBang Linux 6.0.3

Indlægaf Birthe » lør 21. nov 2015 13:56

PuppyBang Linux 6.0.3 lavet af puppylinuxworld.

Den kan hentes her:

Begyndervenligt er der masterclass her:

Skønt angivet 6.0.3 er sfs filen angivet som 6.02. Der forventes en ny version. Umiddelbart er det en ret stor puppy, jeg antager det skyldes remastering og manglende mulighed for compression i samme grad, vi ser i andre puppies, samt det store udbud af programmer og muligheder der er medtaget.

Palemoon er den valgte browser (giver ingen problemer med Tiddlyfox og tiddlyclip!!!!!) Quickpet med mængder af goodies, gør det hele endnu nemmere.

På trods af størrelsen startede den forrygende hurtigt på min lille netbook med 1 gb ram. Jeg har oplevet lidt småknirkeri på sine steder men endnu ikke noget væsentligt.

Jeg var især overrasket over hastigheden, fordi jeg i går testede slacko-6.3 på samme netbook. Startede betydelig langsommere op. Jeg gemte savefil og alt det. Ændrede og installerede osv. Da jeg var tilfreds, fordrede sidste ændring genstart af X og siden genså jeg ikke noget brugbart. (Kan nemt være mine fummelfingre). Men PuppyBang kan nemt gå hen og blive min puppy favorit et stykke tid :lol: :lol:

@Måns. Temaet er kattevenligt :wink: Tiddlydesktop kører fint og sammenholdt med dropbox sat til at synkronisere kun relevante mapper...f.eks. TiddlyWIki, så er det TW-katte list venligt.

:red-cheers: :red-cheers:
Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Odense, Fyn
Brugererfaring med Linux:: Lidt øvet

Tilbage til Puppy-linux