Pets'n Stuff

En hurtig mini distribution der fx. kan køre kun fra USB-nøgle og i ram.

Redaktør: haines

Pets'n Stuff

Indlægaf Måns » tors 7. mar 2013 11:28

Jeg har fundet ud af hvor nemt det er at lave programpakker i Puppy. Defor denne tråd.
1) Opret en mappe du kalder navnet på din pet + "-versionsnummer" (i root-mappen, hvis symlinks skal virke..)
2) I mappen opretter du en mappestruktur der svarer til hvor dine filer skal ligge i rod-strukturen i Puppy
3) Når du er færdig åbner du en terminal i mappen, der indeholder din oprindelige "mappe-versionsnummer" og skriver:
Kode: Vælg alt
dir2pet mappe-versionsnummer

4) Der åbnes en dialog (efter et par enter-tastninger*), hvor du kan checke at alt er som det skal være.
5) Klik "ok" og der genereres en pet-fil.
:red-cheers: :red-cheers: :red-cheers:
Mvh Måns

[*] Du har mulighed for at oprette en desktop-fl til din applikation, angive afhængigheder og skrive en kort beskrivelse.
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Havbro, Aars, Himmerland, Nordjylland, Jylland, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Re: Pets'n Stuff

Indlægaf mjjzf » tors 7. mar 2013 11:37

Det betyder jo også, at folk i stedet for at lave deres egne spinoffs ret nemt kan lave noget tilpasning, der kan give et helt andet system.
Brugeravatar
mjjzf
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Valby, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Meget øvet

Pet til oversættelse af AbiWord og Gnucalc (+ flere)

Indlægaf Måns » tors 7. mar 2013 11:38

Jeg har lavet en pet-fil, der oversætter Abiword og GnuCalc til dansk - OG indstiller Abiword til at gemme til doc-filer som default.

Andre programmer, der bliver oversat med denne pakke er:
Asunder, diffutils, gftp, glib20, gnome-menus, goffice-0.8.1, gparted, gtk20, gtk20-properties, inkscape, libgnomeprint-2.2, libgnomeprintui-2.2, lxterminal, sylpheed, util-liunux-ng og viewnior..

Hent pet (ca. 470Kb)
Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Node.js pet mm.

Indlægaf Måns » tors 7. mar 2013 20:42

Hej HundeVenner

http://nodejs.org/ skrev:Node.js is a platform built on Chrome's JavaScript runtime for easily building fast, scalable network applications. Node.js uses an event-driven, non-blocking I/O model that makes it lightweight and efficient, perfect for data-intensive real-time applications that run across distributed devices.

Her er en pet, der indeholder node.js, npm og afhængigheder.
Den burde virke på alle nyere puppies (5.xx).

node.js-1.4.4.pet: Node.js & npm + afhængigheder (ca. 2,6 Mb)

:red-cheers: :red-cheers: :red-cheers: :red-cheers:
Mvh Måns
----

Tip: Hent f.eks. EtherPad Lite og pak den ud til en mappe. Kør den eksekvérbare fil i EtherPads mappe og node.js startes op som en server, der leverer EtherPad på port 9001...
Læs mere her: Installation
----

Er du interesseret i TiddlyWiki har jeg lavet en programpakke (pet), der indeholder node.js + npm + tws og Chrome med en præinstalleret toolbar/udvidelse.

Læs mere her: http://twsos.tiddlyspace.gir.dk/#Pets

RED: VIRKER TILSYNELADENDE IKKE MED SLACKO VERSION 5.5
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Sozi + InkScape

Indlægaf Måns » fre 8. mar 2013 01:56

Hej HundeFangere

Morten (mjjzf) nævnte sozi som et alternativ til prezi i tiddlywikitråden.
Sozi virker ikke med InkScape Lite, som er standard i Puppy.
Det fulde InkScape program og Sozi kan installeres i Puppy via pakkehåndteringen (Ubuntu Precise repository). Desværre viser det sig at man mangler en afhængighed (python lxml), når man prøver at bruge sozi - selvom alt installeres korrekt og der ikke vises nogen fejl i pakkehåndteringen.

Jeg har lavet en pakke med InkScape + Sozi udvidelsen, der har alt der skal bruges i Puppy Precise (inkl. python lxml).
(Ikke testet i Slacko 5.4... - virker fint i Precise)
soziInkscape-1.pet (ca. 24 MB)

Eksempel (Brug piletaster - 2 billedslides)
Eksempel i wiki

Vil man have størstedelen af interfacet på dansk installerer man tidligere nævnte: AbwGCalc_da-1.pet.

Mvh Måns

Ps: Har du problemer med at downloade pets jeg linker til? - skal du blot højreklikke på linket og vælge "save link target as"...

RED: VIRKER TILSYNELADENDE IKKE MED SLACKO VERSION 5.5
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

OwnCloud 5 + Xampp 1.7.7 + Appstarters

Indlægaf Måns » lør 16. mar 2013 17:35

Hej SkyHunde

Den seneste communitybaserede OwnCloud udgivelse har nået version 5.

Jeg har lavet en pet, der installerer:

OwnCloud 5 + Xampp 1.7.7 + Appstarters

Installér i Puppy Precise eller Slacko. (Burde virke begge steder... - dog kun testet i Precise).

Når du har installeret pakken vil der være en ny "CloudApp" i utilities menuen og måske en mere i Network..
Under alle omstændigheder kan du finde AppStarters i ~My applications/bin. Den ene hedder AppStarter3 og den anden Xampp. (Der er tilsvarende desktop filer i /usr/share/applications/).

Klik på "Start all" i Xampp appen -og på OwnCloud i AppStarter3 (eller skriv http://localhost/owncloud i en browser).
Admin & bruger
Bruger: twsos
Kode: twsos

Hvis du vil rode med phpMyAdmin eller MySql skriver du http://localhost
Bruger: lampp
Kode: twsos

DOWNLOAD Xampp+OwnCloud-5.pet (ca. 128 MB)
md5sum= e0aa28537f647f6da55203ad58599420

Mvh Måns

Ps: Det er IKKE meningen man skal installere den på TWsOS. (Der er jo allerede både det ene og det andet). I TWsOS kan man i stedet selv hente OwnCloud og overskrive det "gamle" owncloud biliotek med en frisk installation.
~Web-Server/htdocs/owncloud

(NB: Husk at tage backup først - hvis du har noget i twsos (eller en anden bruger) mappen)....
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Dansk oversættelse

Indlægaf Måns » tors 4. apr 2013 11:58

Hej Grand Danoiser

Seneste sprogpakke (og sidste indtil videre, medmindre der viser sig at være fejl i oversættelsen, naturligvis...): langpack_da-20130415.pet
MD5:
4470a70ef91354bdd4e471b35567497d

Nu også med oversat: filhåndtering og første kørsel og første nedluknings guide.

Test venligst og meld tilbage hvis der er nogle dårlige vendinger som skal ændres :crossfingers: :thumbup:

Mvh Måns

Ps: Se også Danish language pack på Puppys brugerforum

Historie:
-----
Her er første udkast til en komplet oversættelse af Puppy (ca 40% færdig?!?)
langpack_da-20130407.pet (572 kb).
Der er jo ingen grund til, at sidde med hænderne i skødet, blot fordi man er udelukket fra sin arbejdsplads :whistle: :scratch: :shock: :fighting: :fighting: :i dont know: :me-no:
Mvh Måns

Ps: Har man lyst til at biddrage til oversættelsen er det ganske enkelt.

1) Hent ovenstående pet-fil og installér den - genstart X.
2) Hent den devx.sfs, der passer til din Puppy version og montér den. (Menu > Opsætning > "Montér en SFS-fil i farten")
3) Menu > Tilbehør > MoManager opret en ikke-Engelsk version af Puppy

MoManager finder alle oversatte filer - og de der mangler oversættelse.
Oversæt det der vises til højre og det flyttes automatisk til listerne til venstre.

Når du er færdig (eller ikke gider mere) opretter du en PET fil (knap allernederst i MoManager vinduet) og deler den her på tråden... :crossfingers: :crossfingers: :thumbup: :thumbup:

Når vi synes det er nok - skal jeg nok tilføje Mortens oversættelse af Abiword til pakken manuelt. MoManager ser åbenbart ikke strings-filer i diverse pakke-mapper...
----

Danish language pack på Puppys brugerforum

En ny version (langpack_da-20130408.pet) - af en eller anden grund virker oversættelsen af quicksetup ikke endnu - selvom jeg har fulgt L's råd...?
Dog ser det ud til at jeg endelg har fået styr på skrivebordsikonernes labels og de første to punkter i startmenuen (Hjælp og Luk ned)

Endnu en ny version - nu med oversat AbiWord, Screeny og QuickSetup: langpack_da-20130409.pet

Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » ons 10. apr 2013 11:02

Hej Måns
Efter installation af AbwGCalc_da-1.pet får jeg et menu punkt. PLEASE INSERT YOUR TRANSLATION HERE.
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Odense, Fyn
Brugererfaring med Linux:: Lidt øvet

Indlægaf Måns » ons 10. apr 2013 14:20

Hej Birthe
Birthe skrev:Efter installation af AbwGCalc_da-1.pet får jeg et menu punkt. PLEASE INSERT YOUR TRANSLATION HERE.

Den har jeg ikke opdaget? Hvilken version af Puppy har du installeret i?

Prøv min seneste sprogpakke. Den indeholder også oversættelsen af AbiWord...
:crossfingers: :crossfingers: :crossfingers:
Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » ons 10. apr 2013 15:13

Hej Måns
Jeg prøvede på Puppy Precise 5.5. Det er AbwFCalc_da-1.pet, der giver det menu punkt. quote="Måns"]Prøv min seneste sprogpakke. Den indeholder også oversættelsen af AbiWord...[/quote]
Virker perfekt :thumbup:

Jeg har et helt uvedkommende problem med puppy precise 5.5. Jeg kan ikke få lov til at skifte baggrundsbillede. Billedet er en jpg, jeg ser den uden problemer med billedkiggeren. Jeg har lagt den i usr/share/backgrounds. Den står også på valglisten, men opgiver at billedet ikke kan findes.

Jeg vil nødigt undvære libreoffice, så jeg er blevet begejstret for get_libreoffice-0.28.pet, Der hurtigt leverede en libreoffice 4.02 på dansk som sfs. Det er godt nok smart.

Jeg oplever ikke puppy precise 5.5 som langsom, men har tidligere oplevet store forskelle på hardware, jeg ellers ville anse for sammenligneligt. Derimod booter puppy precise 5.5 direkte til min desktop og finder en ganske vist lidt for stor opløsning, som alligevel er mere læsbar end jeg længe har set. NEJ, jeg kan ikke forklare det. Bogstaverne er bare tydeligere mere definerede.
:red-cheers: :red-cheers:
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Odense, Fyn
Brugererfaring med Linux:: Lidt øvet

Næste

Tilbage til Puppy-linux