Lxpup udgivet

En hurtig mini distribution der fx. kan køre kun fra USB-nøgle og i ram.

Redaktør: haines

Lxpup udgivet

Indlægaf mjjzf » tirs 18. sep 2012 12:20

Nu har vi jo tidligere her haft oppe, at jeg ikke er nær så stor en Puppy-entusiast som så mange andre - i den forstand, at jeg synes, at projektets resultater er imponerende, men designet er ikke så meget min kop the - men den netop udgivne Lxpup er (udover navnet) rigtigt fin. Jeg synes, at desktoppen, temaet og ikonvalget alle er overordentligt behagelige at se på! Jeg vil afprøve den og se, hvordan den er at arbejde med.
Brugeravatar
mjjzf
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Valby, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Meget øvet

Re: Lxpup udgivet

Indlægaf Birthe » tirs 18. sep 2012 14:31

Hej Mjzzf
mjjzf skrev:den netop udgivne Lxpup er (udover navnet) rigtigt fin. Jeg synes, at desktoppen, temaet og ikonvalget alle er overordentligt behagelige at se på!

Jeg tænkte det samme og sad egentlig klar til at prøve, da det viste sig, at min ny usb stik var defekt. Jeg var især spændt på, om de opgivne Ram krav holder stik.
Imidlertid er der en del at vælge imellem, hvad puppy angår, da en helt ung (18 år) franskmand hygger sig med xfce, lxde, gnome og kde på puppy. Der må siges at være noget for enhver.

Efter min mening "pynter" http://www.4pane.co.uk/Download.htm på enhver Puppy linux, og den virker fortrinligt på Slacko.

Jeg kan i øvrigt godt lide Saluki (0.23), som kører fornuftigt på mine gamle computere på trods af opgivelserne - men med EN undtagelse, hvilket ikke er særlig praktisk.

Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Odense, Fyn
Brugererfaring med Linux:: Lidt øvet

Indlægaf mjjzf » ons 19. sep 2012 10:46

Jeg har personligt for tiden et godt øje til SpaceFM - fungerer som filmanager, men har også mulighed for at splitte op i flere paneler efter behov.
Brugeravatar
mjjzf
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Valby, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Meget øvet

Indlægaf Birthe » ons 19. sep 2012 11:30

Hej Mjzzf
mjjzf skrev:Jeg har personligt for tiden et godt øje til SpaceFM - fungerer som filmanager, men har også mulighed for at splitte op i flere paneler efter behov.

Jaaaaaaaaaaaah op til 4 paneler, som jeg forstår det. Hvilken version bruger du? Jeg har ikke fundet nyere version end 0.71 (I Saluki PPM) eller technosaurus'

Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » lør 24. nov 2012 16:01

Precise_lxpup12.12 booter her i modsætning til forrige udgave, jeg prøvede.
http://lxpup.weebly.com/lxpup.html
Jeg kan mounte og se indholdet af mine windows drev, men får fejl ved forsøg på at skrive til dem.
Den ser således ud:
preciseLXpup.jpg

Jeg kan bedre lide udseendet af slacko udgaven., mere klassisk men det er jo en smagssag.
Jeg brændte en multisession dvd for at kunne gemme mine ændringer. Boot gik i stå, da den ledte forgæves efter savefil 11.12.sfs. Ikke underligt da ISO'en indeholdt 12.12.sfs.
Hvis andre kan lide pidgin, kan jeg oplyse, at udgaven som findes i puppy package manager mangler en del afhængigheder. Jeg fandt istedet en i Akita repository, som virkede.

Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » ons 13. aug 2014 09:35

Hej puppyvenner!
Jeg var glad for Jejy's puppies, men fik lyst til at prøve PeeBees version 14.02, altså precise 5.71 versionen.
Anledningen var, at jeg havde læst om en anden, der fik puppy precise 5.71 til at køre på en Elonex Webbook, magen til min og lige så drilsk. Hvorfor så ikke lige prøve LX udgaven i samme hug.
Den bootede til delvis desktop efter meget og langvarig skærmflimmer. Når jeg skriver delvist, skyldes det, at opløsningen var helt i skoven, det meste faldt uden for skærmen i højre side samt i bunden. Derefter skred jeg til at følge eksemplet med redigering af xorg.conf. Openchrome driveren var fundet og installeret, men den ønskede opløsning kunne ikke opnås. Jeg husker fra netbook'en var ny, at der var noget med forkert afsendt angivelse fra kort til skærm...altså uden for standard. Jeg forsøgte gentagne gange på lidt forskellig vis. Jeg forsøgte også Vesa driveren et par gange, det så lidt bedre ud, flimrede ikke men menu linien var ikke i syne :lol: :lol: Jeg må have været blind, for pludselig så jeg det lille ord "more" på knappen yderst til højre, og DER kunne jeg sandelig vælge den rigtige opløsning Det gik perfekt ved testen, så jeg klemte lystigt på, Måns' dansk.pet og firefox portable. Så var det tid til genstart og skærmen var lige så flimrende som tidligere. Roligt gjorde jeg nøjagtig som før, nu gjorde det bare ingen forskel. IGEN IGEN og IGEN, naturligvis med mindre modifikationer,men intet hjalp.
Jeg skammer mig,men jeg opgav altså. :oops:
Min Sambo kom ad vanvare til at tænde computeren, da han ville bruge telefonen, og så var jeg jo næsten nødt til at prøve blot en gang til. Træt gjorde jeg helt som tidligere.....logik kan jeg ikke finde i det, men denne gang virkede det!
Hurtig gem af savefil og genstart...den er god nok....og i brug lige nu og her.........

Kort sagt....ser du ikke logikken så prøv lige et par gange mere.

Måns dansk.pet oversætter det meste, men ikke alt.

Som I ved slutter jeg mig ofte sent til selskabet....så måske der er skrevet om det før....men http://murga-linux.com/puppy/viewtopic.php?t=91945&start=15, en fil der installerer portable Firefox i nyeste version på eget sprog og opretter et punkt i menuen ....det hele beliggende uden for savefilen. Det er smart....der findes en ditto til Google Chrome.
Så er det lige at tilføre tiddlyfox og lade tiddlywikier i stimer tilflyde usb-drevet. :grin:

Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Tilbage til Puppy-linux