TWsOS TW-OS revival

En hurtig mini distribution der fx. kan køre kun fra USB-nøgle og i ram.

Redaktør: haines

Re: TWsOS TW-OS revival

Indlægaf Birthe » ons 24. apr 2013 10:10

Jeg har nu prøvet grub4dos med diverse puppy versioner på flere computere. Det virker gnidningsløst og som beskrevet af Måns på nogle og med meget lang pause og klar-blinke-streg på sort skærm på andre, hvis man er tålmodig og ikke slukker i meget lang tid efter at trangen har meldt sig, startes op og køres normalt. Begge computere nævnt i min signatur f.eks. Det de har tilfælles er, at de er amd, det er ingen af de computere, som bare virker. ØV :thumbdown:
Det tager lidt af ideen med en usb, der kan tages med rundt og bruges på "alle" computere.
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Odense, Fyn
Brugererfaring med Linux:: Lidt øvet

Indlægaf Birthe » søn 12. maj 2013 10:30

Det ser ud til at lazypup er genoptaget, er der nogen, der ved noget om det? De mange "mellemspil", lange tråde hvoraf meget nu er blevet slettet, vanskeliggør i det mindste min forståelse.
http://murga-linux.com/puppy/viewtopic.php?p=591223#591223. Angiveligt skulle alle filer nu være genuploaded og til at hente.http://smokey01.com/RSH/LazY-Puppy-201/
Mvh. Birthe

Lenovo T500 Intel Core 2 Duo 2.53 GHz, 2 GB DDR3, 160GB 7200rpm, ATI Mobility Radeon HD 3650, Mint 17.2 Mate
Lenovo X100e 2gb ram, AMD Athlon Neo MV-40 / 1.6 GHz, ATI Mobility Radeon HD 3200, zorin 6.4 core
Acer Aspire One zg5, Intel Atom N270, 1.6 GHz, integreret grafik, 1gb ram, 160 gb hd. (Mint 17.3 Mate)
Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Måns » man 13. maj 2013 19:55

Hej Birthe
Birthe skrev:Det ser ud til at lazypup er genoptaget, er der nogen, der ved noget om det? De mange "mellemspil", lange tråde hvoraf meget nu er blevet slettet, vanskeliggør i det mindste min forståelse.
http://murga-linux.com/puppy/viewtopic.php?p=591223#591223. Angiveligt skulle alle filer nu være genuploaded og til at hente.http://smokey01.com/RSH/LazY-Puppy-201/

Mange, mange tak :clap: :clap: :thumbup: :thumbup:
Måske skulle vi "snuppe" alle de sfs-pakker vi kan - og lægge dem ud i vores egen sky?
Så vi ikke risikerer at miste kilden til så meget godt samlet eet sted.

:red-cheers: :red-cheers: :red-cheers:
Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Havbro, Aars, Himmerland, Nordjylland, Jylland, Danmark
Brugererfaring med Linux:: Øvet

Indlægaf Birthe » man 13. maj 2013 20:47

Hej Måns
Måns skrev:Måske skulle vi "snuppe" alle de sfs-pakker vi kan - og lægge dem ud i vores egen sky?
Så vi ikke risikerer at miste kilden til så meget godt samlet eet sted.

Måske, jeg tror nu ikke det forsvinder igen, alene fordi upload fortælles af have givet så store problemer og måttet gentages så mange gange, før det lykkedes. Smokey01.com er jo heller ikke nogen hurtigløber, når vi downloader.. Der er en lazypup version 3 under udvikling, som foreløbigt holdes som privat, men vist kun til den er "moden" til almindelig test. Den bliver baseret på samme puppy version.
Spændende :thumbup:
Mvh. Birthe

Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Måns » man 13. maj 2013 21:47

Hej Birthe
Birthe skrev:Der er en lazypup version 3 under udvikling, som foreløbigt holdes som privat, men vist kun til den er "moden" til almindelig test. Den bliver baseret på samme puppy version.

Desværre virker min oversættelse ikke på den "grundversion" :thumbdown: :thumbdown:
Skriver fra den lige nu... Det er ellers en både flot og smart puplet :thumbup: :thumbup: :clap: :clap:

Den kan klandres for at være meget stor (177 Mb) når man konstaterer, at stort set alle væsentlige programmer (såsom browsere og officeprogrammer) skal downloades og loades som sfs-filer, før man reelt kan komme i gang med, at anvende det - på den anden side *er* ideen jo, at man helt dropper save-filen og loader det man har brug for i hver enkelt session. Har man en gang downloadet alle nødvendige sfs-filer, skal man ikke igen. Update featuren/manageren virker også upåklageligt - men man skal være klar på, at ville lave en remaster efter, at have opdateret, hvis hoved-ideen med Lazy-pup skal holde hele vejen (ellers må man ty til en save-fil alligevel)... :thumbup: :thumbup: :clap: :clap:

En funktion jeg især kan li' er at man bliver tilbudt at lave en sfs-fil hver gang man vil installere en pet-fil. Jeg har konverteret min sprogpakke på den måde. (sfs'sen er endnu ikke testet - så anvendelse sker på eget ansvar - livesession anbefales :crossfingers: :crossfingers: )...

Mvh Måns
Quote: "Give a man a tiddler and he might digest it today, show a man how to use TIddlyWiki and he'll be writing his own tiddlers for a lifetime .."
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » man 13. maj 2013 22:41

Hej Måns
Måns skrev:Den kan klandres for at være meget stor (177 Mb) når man konstaterer, at stort set alle væsentlige programmer (såsom browsere og officeprogrammer) skal downloades og loades som sfs-filer

Det er den - stor. sfs ideen bliver drevet helt til det yderste. Jeg kan huske der tidligere har været skrevet meget på puppy forum om at udvide antallet af sfs man kunne bruge samtidigt. Jeg kan ikke huske hvilken puppy version, det var, men jeg testede på et tidspunkt en, hvor man kunne indlæse virkelig mange, før det gik galt. Det gik umiddelbart fint i brug, men savefil gik oftere i udu, end jeg ellers har oplevet. Som du skriver, lazypup er ikke beregnet til at bruges med savefil - måske er der en grund til det :grin:
Det er forfriskende så mange måder puppy kan bruges - og se ud på. Lige nu er jeg meget fascineret af de forsøg der gøres på at lave ældre - og handicapvenlige puplets.
Mvh. Birthe

Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » man 30. nov 2015 15:19

Hej Måns

Der findes ikke en puppy, jeg har brugt mere end TW-OS revival. Har du overvejet en opgradering til f.eks. puppy tahr?
Jeg er helt klar over, at det er et kæmpe arbejde, så jo, det grænser til skamløst at spørge. Jeg forstår ikke selv noget af alt det server "halløj".

Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Måns » tors 1. dec 2016 00:06

Hej Birthe
Birthe skrev:Har du overvejet en opgradering til f.eks. puppy tahr?

På fredag finder jeg ud af om jeg skal:
1) Opdatere skolens nuværende Infoskærmsinstallationere til nye og større sd-kort - og evt. opgradere den puppy jeg har lavet til dem - eller
2) Købe et par raspberry pi's og installere Barry Kauler's nyeste Puppy til arm computere - og designe den til infoskærmene, der ikke har hdmi indgange og derfor skal bruge hdmi til vga konvertere.. - eller
3) Få vore IT konsulenter til at oprette et skjult netværk med angivelse af bestemte macadresser, der giver adgang til at bruge Chromecastdongles over netværket. Det vil betyde at der skal købes nye skærme (hdmi) og et par Chromecast-dongles..

Den sidste løsning er den jeg hælder mest til fordi:

1) Skærmene kan streames til fra computere, tablets og telefoner - og det kan være alt fra hjemmesider til videoer eller præsentationer.
2) En computer kan streame til flere chromecasts på en gang - en dongle pr. faneblad i chrome - eller hele skærmen til en dongle og et faneblad til en anden etc .. Mulighederne er mange.
3) Hvis man vil lade elever eller andre "gæster" streame til en infoskærm kan man blot lade den vise en kode der kan indtastes på f.eks. en telefon så vedkommende kan få lov til at streame fra sin egen telefon til en chromecast-dongle/infoskærm, der er i umiddelbar nærhed ...

Bagdelen ved computerløsningerne er at man skal køre et helt operativsystem, der som bekendt bliver uddateret over tid - og kræver en eller anden form for vedligehold - også selvom det er meget lidt..

Bagdelen ved chromecast-løsningen er at det sandsynligvis er meget svært at styre hvem der har adgang til at streame til dem... - det kan give nogle uønskede skærmbilleder på trælse tidspunkter... Nu får vi se hvad konsulenterne siger..

Hvis jeg ender med at skulle "holde liv" i puppyinstallationerne vil jeg bruge tid på at opgradere til noget nyere, f.eks. tahr - men jeg skal være sikker på at jeg kan køre Chrome (ikke chromium) på dem - ellers virker tidsindstillet genopfriskning af et faneblad ikke... - eller det gjorde det i hvert tilfælde ikke for et par år siden. Der er desværre ikke adgang til så mange gode udvidelser i Chromium som der er i Chrome..

Mvh Måns
Brugeravatar
Måns
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Birthe » tors 1. dec 2016 04:27

Hej Måns,

På trods af vores fælles glæde ved puppy, tror jeg det er klogest af dig at undgå puppy lige til det her...det eller holde dig til Barry Kaulers for arm computere, som du også er inde på.

Vi blev forvænt med et par af de tidligere udgivelser, hyppig opdatering og mængder af velfungerende programmer. Jeg brugte en del tid på at søge på puppy forum. Alle mulige browser nævnes jævligt, chrome sjældent og i forbindelse med problemer. Det passer så også med min egen oplevelse, da jeg forsøgte mig med tahr...det var tahr 6.03, nu er vi vist nået til 6.05.

Prøv at se et stykke nede på siden http://murga-linux.com/puppy/viewtopic.php?t=101263 en pet der henter nyeste Chrome.
Jeg har ikke kunnet efterprøve, da jeg for øjeblikket ikke har 64bit.

Kan det lade sig gøre, tror jeg som dig på løsning 3. :crossfingers:

Mvh. Birthe
Mvh. Birthe

Brugeravatar
Birthe
Site Admin
Site Admin

Foregående

Tilbage til Puppy-linux